Yamaha XT660X verborgen gebreken!?

Kevinvh
Topic Starter
Berichten: 3

Yamaha XT660X verborgen gebreken!?

#1 , 21 sep 2012 17:55

Goedendag,

Sinds kort in het bezit van een rijbewijs en u raad het al zo spoedig op zoek naar een motor.
Toevallig een motorzaak in de wijk die nog een motor heeft die ik graag wil. Na een proefrit te hebben gemaakt ben ik met de beste man om tafel gaan zitten om te overleggen.
Hij wou wat tegoed komen met de prijs vond ik nog wat te hoog dus kwam met de opmerking dat ik er ook een had gezien bij een concurrent naam genoemd van de firma. Het eerste wat meneer zei was ik wil geen kwaad woord spreken maar daar komen veel schade en ingevoerde motoren vandaan. Dus als ik jou was zou ik dat laten schieten.
Ook vertelde hij dat hij mij deze motor kon verkopen met een eerlijk verhaal deze was ruime tijd bij hem in onderhoud geweest.
Toen toch maar de knoop doorgehakt en de motor gekocht omdat hij eerlijk overkwam.
Ik heb zelf echter geen verstand van banden of remmen of iets.
Na een week stonden er twee "motorkenners" en deze zeiden van je band is versleten had hij nooit mogen verkopen.
Terug. Gegaan en toen kwam hij met een voorstel als ik een nieuwe band kwam halen zou hij 50% korting geven.
Ik was helemaal tevreden met het voorstel en wou hier ook gebruik van maken tot het volgende...
De motor blijkt te zijn ingevoerd.
De motor blijkt te zijn ingevoerd door de motorzaak waar hij een slecht woord over had.
De motor is helemaal niet bij deze man in onderhoud geweest.
Hij is tot zover bekend in 2008 in belgie als laatst onderhouden bij een kmstand van 10000km
Daarna valt er een gat van 10000 en dan staat er een stempel van de"slechte" motorzaak.
Dus bij 20000 heeft hij een stempel van de slechte zaak en bij 21250 heeft hij zijn laatste gekregen door de zaak waar ik hem kocht dat was de afleverbeurt voor mij!
Dus hij heeft hem nooit in onderhoud gehad+hij is ingevoerd!
Dit is mij nooit verteld en ik heb teveel betaald naar mijn mening.
Ingevoerde voertuigen zijn over het algemeen minder waard natuurlijk.
Wat zou ik voor stappen kunnen ondernemen of is er geen sprake van een verborgen gebrek?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik voel me toch enigszins beduveld!
Alvast bedankt.

Mvg,
Kevin

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 21 sep 2012 18:15

En welke verborgen gebreken zijn er dan volgens U aan de moto? Een versleten band kan je moeilijk laten doorgaan voor verborgen gebrek.

Kevinvh
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 21 sep 2012 23:25

Nee daar doelde ik niet op..
Ik bedoelde het feit dat het is verzwegen dat deze motor is ingevoerd en dus niet met een eerlijk verhaal is verkocht.
Is dit een soort verborgen gebrek

Reclame

beemka
Berichten: 52

#4 , 21 sep 2012 23:40

Je motor is niet "ingevoerd" enkel overgenomen door...
En waarom zou een echte ingevoerde motor minder waard zijn?
Zolang je motor rijd zoals het hoort is er toch niets mis mee?
Dat je band versleten zou zijn had je zelf toch kunnen zien! Of heb je op de rijschool iets gemist?

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 22 sep 2012 00:10

Ik denk dat http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; je beter gaat kunnen helpen beste Noorderbuur..

Kevinvh
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 22 sep 2012 12:50

Je motor is niet "ingevoerd" enkel overgenomen door...
En waarom zou een echte ingevoerde motor minder waard zijn?
Zolang je motor rijd zoals het hoort is er toch niets mis mee?
Dat je band versleten zou zijn had je zelf toch kunnen zien! Of heb je op de rijschool iets gemist?
Als je nou even goed leest i.p.v opmerkingen te plaatsen dat ik had op moeten letten.
Die band was een beetje mijn eigen schuld echter heeft de verkoper mij van te voren gemaild heeft toen ik informatie opvroeg over de staat van de motor. Daarin stuurde hij de banden en remmen zijn nog voor minimaal 70% in orde.
Maar dit laat ik zo.
Het gaat mij erom dat de motor mij niet met een eerlijk verhaal is verkocht..
Als ik wist dat deze motor was ingevoerd had ik er nooit het geld voor betaald laat staan deze motor gekocht.
De beste man heeft mij de motor verkocht met een verhaal dat hij hem 2 jaar in onderhoud had terwijl dat onmogelijk is aan de onderhoudsboeken te zien.
Als een motor of auto is ingevoerd zijn ze in het algemeen minder waard omdat niemand de historie van de motor weet.
Ik weet dat je dit nooit weet bij een occasie maar met een ingevoerde motor weet je gewoon geen verhaal te vertellen over het aantal eigenaren etc.
Ik hoop dat dit duidelijk was..

Lightning

#7 , 22 sep 2012 13:59

U had het onderhoudsboekje kunnen vragen ter inzage voor U kocht.

Terug naar “Consumenten Koop”