Betreft : jaarcontract met stilzwijgende verlenging.
Contract aangegaan bij bedrijf A.
Bedrijf A overgenomen door bedrijf B. (Datum onbekend.)
Voorwaarden bedrijf a totaal veschillend van bedrijf b.
Geleverde dienst is hetzelfde.
In de voorwaarden van bedrijf a staat geen woord over eventuele contractovername.
Contract werd 02/07(aanmaak factuur) hernieuwd. De factuur werd verstuurd vanaf het systeem van bedrijf A. De mail adressen waarvan deze verstuurd zijn zijn van bedrijf B.
De communicatie op de dag van ontvangen factuur (03/07) was volledig via bedrijf B.
De herinnering die verstuurd werd was onmiskenbaar van bedrijf B.
Ik heb nergens een overeenkomst getekend bij bedrijf B. In de overeenkomst met bedrijf A stond niks over wat bij overdracht van klanten, diensten.
Bewijslast die ik heb :
Overeenkomst bedrijf A
Overeenkomst bedrijf B (kan aantonen dat de 2 totaal verschillend zijn)
Factuur bedrijf A (hier al gebeurde dit via bedrijf B)
Herinnering bedrijf B
Communicatie die aantoont dat alles al geruime tijd via bedrijf B verliep. (sinds november 2011 liep de communicatie van bedrijf a via bedrijf b. Op 03/07 liep de communicatie volledig via personeel bedrijf b)
Kan ik dit contract opzeggen met terugwerkende kracht (maw niet betalen en verbreken ipv eerst betalen en dan terugvorderen)?
Ik heb al contact gehad met unizo :
Bedrijf A leek volgens unizo een louche zaak die zijn klantenbestand wou verzilveren met het oog op de nieuwe reglementering ivm btw en vzw.
Van fod economie kreeg ik te horen dat : doordat de voorwaarden verschillend zijn ik kostenloos kan verbreken.
Graag wat advies.