Dag iedereen,
Ik heb een vraag over "nieuwe" aangekochte goederen. Het het gaat hierbij over de aankoop van elektronische apparatuur, te koop gesteld via een webshop.
Die winkel biedt de mogelijkheid, om na 7 dagen gebruik en indien niet tevreden, het product terug te sturen.
Nadat ik dit gelezen had, vroeg ik mij af: wat gebeurt er dan met die teruggestuurde producten? (die dus eigenlijk reeds gebruikt zijn). Daarop heb ik de vraag gesteld aan de online winkel, of het dan zou kunnen, dat ik bij een bestelling, dus eigenlijk een gebruikt toestel zou geleverd krijgen.
Het antwoord van de winkel hierop is: "ja, dit kan. Maar deze toestellen zijn niet afwijkend van nieuw, bovendien is de kans bijzonder klein dat u dergelijk toestel ontvangt. Er zijn vele winkels die dit doen, anders is de winstmarge te klein om nog te overleven; daarom verkopen we die toestellen gewoon opnieuw".
Nu mijn vraag: is het wettelijk toegestaan producten die eigenlijk niet nieuw zijn, op die manier te verkopen? Want ik koop toch een nieuw product, maar eigenlijk kan ik dus een product ontvangen dat reeds 7 dagen is gebruikt door iemand anders?
Ter vervollediging: deze winkel bevindt zich in Nederland, maar levert in België en Nederland.
Alvast dank voor eventuele antwoorden!