Ik reis veel in het buitenland. Ben overlaatst in Africa geweest en daar heeft iemand die ik kende een auto gehuurd (in Rwanda). Ik heb bewust voor niets van deze verhuur getekend omdat ik in deze landen zeer voorzichtig ben. Doch nadat deze persoon mij heeft afgezet aan de luchthaven heeft hij de dag nadien een zeer zwaar accident veroorzaakt met 2 doden tot gevolg, en de wagen total loss.
Nu heeft die verhuur firma mijn mastercard op een of andere manier te pakken gekregen. Volgens mij speelt de man die het accident veroorzaakte samen met de man van het verhuur bedrijf. Mijn visa is gecrediteerd voor 3500 euro. Ik heb niets met dit accident te maken en ben helemaal niet verantwoordelijk.
Dus mijn vraag is: Kan visa zomaar geld crediteren als ik niets getekend heb of code ingegeven? ik vraag mij zelfs af als ik zelfs de nummer van mijn mastercard had gegeven en niets heb getekend zij volgens mij nog geen aansprakelijkheid kunnen doen om mijn kaart.
Is er een advocaat die hier ervaring mee heeft??? Indien zij het geld niet teruggeven ben ik echt van plan om een rechtzaak te beginnen.
groeten