aktie tegen Mastercard

mvanriel
Topic Starter

aktie tegen Mastercard

#1 , 04 sep 2012 22:10

Ik reis veel in het buitenland. Ben overlaatst in Africa geweest en daar heeft iemand die ik kende een auto gehuurd (in Rwanda). Ik heb bewust voor niets van deze verhuur getekend omdat ik in deze landen zeer voorzichtig ben. Doch nadat deze persoon mij heeft afgezet aan de luchthaven heeft hij de dag nadien een zeer zwaar accident veroorzaakt met 2 doden tot gevolg, en de wagen total loss.

Nu heeft die verhuur firma mijn mastercard op een of andere manier te pakken gekregen. Volgens mij speelt de man die het accident veroorzaakte samen met de man van het verhuur bedrijf. Mijn visa is gecrediteerd voor 3500 euro. Ik heb niets met dit accident te maken en ben helemaal niet verantwoordelijk.

Dus mijn vraag is: Kan visa zomaar geld crediteren als ik niets getekend heb of code ingegeven? ik vraag mij zelfs af als ik zelfs de nummer van mijn mastercard had gegeven en niets heb getekend zij volgens mij nog geen aansprakelijkheid kunnen doen om mijn kaart.

Is er een advocaat die hier ervaring mee heeft??? Indien zij het geld niet teruggeven ben ik echt van plan om een rechtzaak te beginnen.

groeten

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lori

#2 , 04 sep 2012 22:42

Mastercard zelf contacteren en klacht neerleggen bij hen dat je geheel niets hebt te maken met dat ongeval . Ze zullen het zeker nakijken en de betaling tegenhouding .

Justiceseeker

#3 , 05 sep 2012 08:57

Ik reis veel in het buitenland. Ben overlaatst in Africa geweest en daar heeft iemand die ik kende een auto gehuurd (in Rwanda). Ik heb bewust voor niets van deze verhuur getekend omdat ik in deze landen zeer voorzichtig ben. Doch nadat deze persoon mij heeft afgezet aan de luchthaven heeft hij de dag nadien een zeer zwaar accident veroorzaakt met 2 doden tot gevolg, en de wagen total loss.

Nu heeft die verhuur firma mijn mastercard op een of andere manier te pakken gekregen. Volgens mij speelt de man die het accident veroorzaakte samen met de man van het verhuur bedrijf. Mijn visa is gecrediteerd voor 3500 euro. Ik heb niets met dit accident te maken en ben helemaal niet verantwoordelijk.

Dus mijn vraag is: Kan visa zomaar geld crediteren als ik niets getekend heb of code ingegeven? ik vraag mij zelfs af als ik zelfs de nummer van mijn mastercard had gegeven en niets heb getekend zij volgens mij nog geen aansprakelijkheid kunnen doen om mijn kaart.

Is er een advocaat die hier ervaring mee heeft??? Indien zij het geld niet teruggeven ben ik echt van plan om een rechtzaak te beginnen.

groeten
"Mijn visa is gecrediteerd voor 3500 euro."? "Kan visa zomaar geld crediteren als ik niets getekend heb of code ingegeven?"

Ik moet per se een Mastercard aanschaffen. Er zijn gouden zaken te doen... .

U zal wel "debiteren" bedoelen?

Binnen de maand van uw kaartuigeversuitreksel een "charge back" en document aanvragen en volledig ingevuld met ref van de handeling aan de uitgever overmaken per fax of aangetekend met begeleidend schrijven van het volledig relaas. De uitgever zal uw rekening voorlopig "crediteren" tot het einde van het onderzoek maar terug "debiteren" indien U ongelijk zou hebben.

Zoek verder naar info in de databank van dit forum rechts boven van deze pagina onder "geavanceerd zoeken" met de zoekwoorden "chargeback of charge back".

Justiceseeker.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”