NIEUWE KEUKEN.

zianimo
Topic Starter

NIEUWE KEUKEN.

#1 , 31 aug 2012 21:30

BESTE MENSEN,
ik heb in februari deze jr een nieuwe keuken laten plaatsen.
deze is volledig betaald.
garantie op toestellen is 2j.
de papieren zou meneer mij zo vlug mogelijk opsturen.
tot op heden heb ik geen enkel mogen ontvangen.
er zijn ondertussen al wat problemen met de toestellen.
meneer is twee maanden geleden komen kijken,ik zou nieuwe toestellen krijgen.
sindsien krijg ik heb maar niet te pakken,hij neemt niet op,mailt niet terug.
het enige bewijs dat ik heb,is de storting op zijn rekening met mededeling betaling keuken.
kan ik hiermee een klacht indienen?bij de politie?of bij de ...?
alvast thx

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 sep 2012 11:55

Politie komt niet tussen in de waarborg van de toestellen van uw keuken.
Heb je al eens een aangetekende brief geschreven naar de installateur van uw keuken?
Dreig even met naar de vrederechter te stappen als de toestellen niet worden vervangen binnen de 4 weken.

mapleleiah

#3 , 01 sep 2012 12:08

Is er geen contract of bestelbon?

Stuur inderdaad direct een AANGETEKENDE brief en vraag vervanging of herstelling van de toestellen binnen de 2 weken (4 weken geeft hem wat teveel tijd, vind ik persoonlijk) en verwijs naar het bewijsmateriaal dat u hebt.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Reclame

zianimo
Topic Starter

#4 , 01 sep 2012 18:25

dank voor jullie snelle antw.
ik ga deze persoon na de zoveelste mail en telefoon nu een aangetekende brief sturen.
wat als ook dit onbeantwoord blijft?
welke stappen kan ik het beste ondernemen?
alvast dank.
mvg

Gebruiker21

#5 , 03 sep 2012 10:17

Als ik het goed begrijp, hebt u dus betaald VOOR u een factuur gekregen hebt? Waarom hebt u dit gedaan als ik vragen mag?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV

#6 , 03 sep 2012 11:25

met papieren vermoed ik "papieren voor de garantie". Die zijn echter niet noodzakelijk om van je garantie te genieten (zolang het over nieuwe toestellen gaat)

Franciscus

#7 , 03 sep 2012 13:51

http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oivo.be/NL/doc/dcdc/all/document-1541.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruiker21

#8 , 03 sep 2012 14:52

met papieren vermoed ik "papieren voor de garantie".
Is dit niet hetzelfde als "de factuur"? Als je een computer koopt, of een oven, of een wasmachine, of gelijk wat, dan is het toch de factuurdatum die bepaalt tot wanneer uw garantie loopt en is uw factuur ook het bewijs dat je garantie hebt? Of mis ik nu iets?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV

#9 , 03 sep 2012 15:47

factuur veronderstel ik dat hij reeds heeft. Vaak zijn er echter nog andere documenten (officieel garantiebewijs, serienummerplakkerke, ...) die ze meegeven, vaak afgestempeld door de keukenfirma. Die zaken zijn echter niet nodig.

Gebruiker21

#10 , 03 sep 2012 16:57

Mmm... Ik dacht eruit op te maken dat hij zelfs de factuur niet in handen heeft. Misschien kan de topic starter dit hier even uitklaren?

zianimo
Topic Starter

#11 , 03 sep 2012 21:44

idd,
dit heb ik in mijn eerste topic uitgelegd;
de papieren zou hij mij zo vlug mogelijk bezorgen.
wat tot op heden niet is gebeurd.
ik heb alleen het betalingsbewijs,waarin duidelijk staat dat het voor de keuken is.
mvg

JPV

#12 , 03 sep 2012 21:57

je legt niet uit wélke papieren ze zouden opsturen. Heb je een factuur of enkel een betalingsbewijs van bvb de overschrijving?

zianimo
Topic Starter

#13 , 03 sep 2012 22:04

ik heb enkel het betalings bewijs.de uiteindelijke faktuur ging hij dus te gd opstellen en mij bezorgen.met de nodige garanie papieren enz;
met papieren bedoelde ik dus faktuur,garantie etc,,,
mvg

JPV

#14 , 26 apr 2014 14:47

hmm... @ anderen: zou je eigenlijk een onverschuldigde betaling kunnen claimen indien men geen factuur wil afleveren?

Terug naar “Consumenten Koop”