Bedrieglijke verkoop

petunia
Topic Starter

Bedrieglijke verkoop

#1 , 28 aug 2012 21:29

in juli werd mijn zoon aangesproken in antwerpen, hij zou een proefpakket ontvangen.
Hij heeft daar wel een document ondertekend maar heeft daar geen kopie van meegekregen naar huis.

Een tijd later ontvangt hij een opdracht tot betalen.
Ik heb onmiddellijk aangetekend laten weten dat wij geen abonnement hebben aangegaan en dat wij niks wensen te ontvangen.

Vandaag heb ik een laatste aanmaning ontvangen waar er reeds 9,95 euro administratiekosten worden aangerekend.

Kan ik hier nog iets aan doen of moet ik betalen ?

Dit zijn toch bedrieglijke praktijken.

[name, lees regels forum:]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
petunia
Topic Starter

#2 , 28 aug 2012 21:37

dit is inderdaad een nederlands bedrijf maar wij zijn belgen
X heeft blijkbaar ook een afdeling in weelde (ravels) belgie.

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 28 aug 2012 21:42

Door "iets" te ondertekenen hebt u waarschijnlijk wel een abonnement genomen.....dus een kontrakt getekend en dat is bindend.
U kunt dus niet zomaar verklaren dat er geen abonnement werd genomen.
Laatst gewijzigd door roharro op 28 aug 2012 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

VDG2

#4 , 28 aug 2012 21:49

Is uw zoon meerderjarig?

petunia
Topic Starter

#5 , 28 aug 2012 21:58

ja hij is meerderjarig

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 aug 2012 23:34

U moet copie contract en de algemene voorwaarden hebben gekregen.

petunia
Topic Starter

#7 , 29 aug 2012 09:18

JA nadat ik er zelf om gevraagd heb.
Omdat ze gezegd hadden dat het over een proefpakket ging en zeker niet dat hij een kontrakt tekende heb ik nadat ik de overschrijving heb ontvangen een kopie van het kontrakt gevraagd.
Ik weet dat hij niet mocht getekend hebben maar hun verkooppraktijken zijn toch niet zuiver op de draad hoor.
En juist daarom wou ik eens horen of er hier nog mensen dezelfde ervaring hebben gehad met deze firma want als je op internet kijkt zie je dat we niet de enige zijn. Waarom kunnen deze praktijken blijven ? Kan dit niet stopgezet worden ?

mava105

#8 , 29 aug 2012 10:22

Kan dit niet stopgezet worden ?
Door dergelijke zaken NIET te tekenen.
Als ze een proefpakket willen aanbieden, moeten ze dat dan maar onmiddellijk op straat geven, en de mensen maar laten tekenen nadat ze het proefpakket hebben onderzocht en goed bevonden.

WP002

#9 , 29 aug 2012 16:53

Wat voor een proefpakket was het eigenlijk? Kan je dat zeggen zonder merknamen te noemen?

Gebruiker21

#10 , 31 aug 2012 08:41

Ik vrees dat u niet veel anders kan doen dan het contract op te zeggen en te betalen voor wat er besteld is.

Als uw meerderjarige zoon een contract tekent, heeft hij dit getekend. Punt. Een handtekening is niet zomaar een krabbeltje dat je her en der kan zetten. Toen men mij de papierbundel onder de neus duwde voor mijn hypothecaire lening met de vraag dit te tekenen, heb ik de meneer vriendelijk meegedeeld dat ik alles mee naar huis ging nemen, eens goed doorlezen, en dat ik het 's anderdaags getekend zou terugbrengen. Die mens vond dat vreemd? Blijkbaar tekenen de meeste mensen al die papieren ter plaatse zonder ze echt te lezen?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”