Voorschot terugvorderen, aankoop scooter?

acfzut
Topic Starter

Voorschot terugvorderen, aankoop scooter?

#1 , 28 aug 2012 11:12

Beste,

Eind juni heb ik mij een tweedehands scooter willen kopen bij een handelaar.
De scooter stond in zijn "showroom" en stond mij wel aan.

De verkoper vertelde mij dat het een 2 a 3 weken zou duren eer alles in orde zijn qua mechaniek en papieren.
Nu zijn we echter 2 a 3 maanden verder en ik heb nog steeds niks.

Telkens komt de verkoper met een nieuw probleem op de proppen, en zo houdt hij mij aan lijntje.
Ik heb €1000 voorschot betaald en zou die nu graag willen terugvorderen, want wie weet hoelang ik nog moet wachten op de scooter.

Wie kan mij hierover een oplossing geven?

Bedankt Alvast!

Kenny

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 aug 2012 13:37

Stuur een aangetekend schrijven met daarin de melding dat mondeling overeengekomen was dat je de scooter na 2 a 3 weken zou hebben, maar dat er ondertussen bijna 3 maand verstreken is. Geef hem nog 2 weken tijd om je scooter te leveren, en meld hem dat als dit niet lukt, je dit beschouwt als het van zijn kant éénzijdig opzeggen van de overeenkomst, waarna je niet zal nalaten uw voorschot dubbel terug te vorderen (want daar heb je als koper recht op).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”