Hoi, ik heb al wat info gevonden op het forum hier, maar niet exact wat ik zocht.
In maart van dit jaar heb ik een wagen overgekocht van een particulier.
Op het eerste gezicht leek deze wagen mij in orde en als ik vroeg aan de koper of er enige gebreken waren noemde hij niets noemenswaardig op.
Eenmaal ik de wagen ingeschreven had deed ik mijn eerst rit en na +-20km begon de motor een raar geluid te maken.
Ik ben gewoon traag naar huis gereden en heb hier de olie nagekeken, tot mijn ontsteltenis bleek dat de olie leek op mayonaise.
Daarop heb ik er een garagehouder bij gehaald en die vertelde me dat er water in de motor komt en dat dit grote kosten zijn.
Hierop heb ik de vorige eigenaar aangesproken en hij vertelde me dat dit in het verleden nogal gebeurd was maar dat hij dit had laten maken.
Nu aangezien hij zwart op wit zei dat dit in het verleden ook al eens was is dit volgens mij toch een verborgen gebrek?
Ik heb daarop een aangetekende brief gestuurd naar hem met de vraag om de aankoop te verbreken of de eventuele reparatiekosten vergoed te zien.
Hierop kreeg ik van een advocaat een brief dat de vorige eigenaar niet aansprakelijk gesteld kon worden daar de wagen al 157000 mijl had ( het betreft een Amerikaanse pick up die toch makkelijk dit soort mijlen aankunnen ).
Nu heb ik hierop een advocaat aangesproken.
Echter heeft mijn verzekering zich teruggetrokken in de zaak waardoor ik alles zelf zou moeten bekostigen en dit zou heel duur oplopen volgens mijn advocaat.
Hierdoor sleept het ondertussen tot nu, 5 maanden later, aan.
Kan ik nog iets maken tegen de eigenaar ( ik kan bewijzen dat de auto niet meer heeft gereden aan de hand van de huidige km-stand en het keuringsbewijs ).
En is er ook maar enige manier om aanspraak te maken op een tussenkomst als mijn verzekering niet wil mee werken?
Mvg