Ik heb onlangs een wielertenue gekocht op een (Nederlandse) webshop. Het paket is goed toegekomen, maar nu blijkt dat het tenue te klein is.
In de Algemene voorwaarden van de site staat:
Ruilen kan alleen in de volgende gevallen:
- fabricagefouten
- verkeerde maat, dan geldt:
• Verzendkosten voor retour zenden en opnieuw verzenden zijn voor de koper. Risico van kwijtraken bij retour zenden is voor de koper.
• Indien de juiste maat niet op voorraad is, word er geen geld uitgekeerd maar een tegoedbon
• Goederen moeten in onberispelijke staat worden geretourneerd, dus met labels, geen beschadigingen en goed verpakt.
• Als goederen beschadigd of zonder labels retour worden ontvangen, worden deze retour gestuurd naar koper, na betaling van de verzendkosten door de koper
• Ruilen gaat niet als het product "niet bevalt”.
• Als u wilt ruilen vanwege een verkeerde maat dient u dit binnen 48 uur na ontvangst kenbaar te maken via mail. Daarna worden geen ruilaanvragen meer in behandeling genomen.
Ik heb binnen de 48u laten weten dat de maat niet goed is, en dat ik wil ruilen voor een grotere maat. Ik krijg een mail terug waarin staat dat het tenue niet geruild kan worden voor een grotere maat omdat hij geen spullen heen en weer wil sturen en zeker niet naar België.
Kan ik hier iets aan doen (ergens melden bij bevoegde instanties, ...?), zodat ik het tenue toch kan omruilen ofzo?