Niet nakomen algemene voorwaarden webshop

Tacky
Topic Starter
Berichten: 2

Niet nakomen algemene voorwaarden webshop

#1 , 31 jul 2012 22:32

Ik heb onlangs een wielertenue gekocht op een (Nederlandse) webshop. Het paket is goed toegekomen, maar nu blijkt dat het tenue te klein is.
In de Algemene voorwaarden van de site staat:
Ruilen kan alleen in de volgende gevallen:
- fabricagefouten
- verkeerde maat, dan geldt:
• Verzendkosten voor retour zenden en opnieuw verzenden zijn voor de koper. Risico van kwijtraken bij retour zenden is voor de koper.
• Indien de juiste maat niet op voorraad is, word er geen geld uitgekeerd maar een tegoedbon
• Goederen moeten in onberispelijke staat worden geretourneerd, dus met labels, geen beschadigingen en goed verpakt.
• Als goederen beschadigd of zonder labels retour worden ontvangen, worden deze retour gestuurd naar koper, na betaling van de verzendkosten door de koper
• Ruilen gaat niet als het product "niet bevalt”.
• Als u wilt ruilen vanwege een verkeerde maat dient u dit binnen 48 uur na ontvangst kenbaar te maken via mail. Daarna worden geen ruilaanvragen meer in behandeling genomen.

Ik heb binnen de 48u laten weten dat de maat niet goed is, en dat ik wil ruilen voor een grotere maat. Ik krijg een mail terug waarin staat dat het tenue niet geruild kan worden voor een grotere maat omdat hij geen spullen heen en weer wil sturen en zeker niet naar België.

Kan ik hier iets aan doen (ergens melden bij bevoegde instanties, ...?), zodat ik het tenue toch kan omruilen ofzo?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
guiclo
Berichten: 35

#2 , 31 jul 2012 22:58

Indien je binnen de termijn gereageerd hebt van het gebrek zorg er dan voor dat je dit per mail doet, dan heb je al een bewijs.
Omdat je afziet van de verkoop moeten ze het terug aanvaarden.
Stuur het terug met een bewijs naar de winkel
Je kunt ook terug naar de winkel gaan en het laten omruilen en als ze dan nog niet willen doen , dan laat je een PV opstellen, meestal geven ze dan toe.

Franciscus
Berichten: 39720
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 jul 2012 23:06

PV opstellen ... door wie?
E op basis van welk strafbaar feit?


http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... 1&numero=1" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oivo.be/NL/doc/dcdc/all/document-1541.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... e_name=wet" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

Tacky
Topic Starter
Berichten: 2

#4 , 01 aug 2012 08:41

Ik heb binnen de 48u na ontvangst via mail laten weten dat ik wil omruilen.
Nu zegt de persoon dat hij normaal niet naar België verzend en dat hij voor mij een uitzondering gemaakt heeft (en dat is blijkbaar de hoofdreden). Op zijn site staat nergens vermeld dat hij niet naar het buitenland verzend. Ik heb hem zelf via mail gevraagd of hij verzend naar België en hij heeft er toen niets van vermeld.
Kan ik geen aangite doen omdat hij zijn eigen opgestelde "algemene voorwaarden" niet nakomt?

Terug naar “Consumenten Koop”