Een tijdje geleden beselde ik een meubel in een winkel, tegen een overeengekomen prijs (2899 EUR). Bestelbon werd door beide partijen ondertekend, so far so good.
Een 6-tal weken later werd het meubel tijdens kantooruren geleverd, waardoor ik een vriend vroeg om het meubel in ontvangst te nemen en te laten plaatsen (1e verdiep). Na plaatsing zei de chauffeur tegen mijn vriend dat het totaal bedrag eigenlijk 2999 EUR bedraagt. Die vriend was zich van geen kwaad bewust, doch zei dat dat met mij (klant) moest geregeld worden. Dus de chauffeur schreef op de bestelbon dat ik (de klant) die 100 EUR in de winkel zou komen betalen. Die vriend ondertekende dit.
Een aantal weken later ontving ik een aangetekend schrijven van deze winkel, dat er nog een openstaand saldo is van 100 EUR. Uiteraard ben ik hier totaal niet mee akkoord, en ben ik ook niet van plan om deze stijging te betalen...
Sta ik hier sterk in mijn schoenen, rekening houdend dat mijn vriend op de bestelbon tekende dat ik 100 EUR in de winkel zou gaan betalen? Uiteindelijk is het enige document dat ik ooit tekende, een bestelbon voor levering van een meubelstuk aan 2899 EUR....
Winkel dreigt nu om hun advocaat hier op te zetten...