Te lage factuur

Sarahke10
Topic Starter

Te lage factuur

#1 , 05 jul 2012 10:19

Wij hebben nieuwe ramen, deuren en een poort geplaatst. Nu blijkt dat ze bij de factuur de poort zijn vergeten mee te tellen maar ze er wel opstaat. Ondertussen is alles geplaatst en de factuur is als voldaan getekend. Het verschil tussen de getekende offerte en de ondertekende factuur van hen is 2120 euro. Kunnen ze alsnog het geld van de poort komen opeisen als deze vermeld staat op de factuur? Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 05 jul 2012 10:30

Natuurlijk.

knokkie

#3 , 05 jul 2012 13:18

Gewoon afwachten.... Met een beetje geluk zien ze het niet en hebt u een gratis poort! Als ze het zien zal er niet veel anders op zitten dan ze te betalen....U hebt ze gekregen,dus ze moet eigenlijk wel betaald worden hé!:-) Maar ik zou gewoon afwachten....

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 jul 2012 13:48

Idd, geld opzij zetten, jaarlijks de rente er van opstrijken en hopen dat hun boekhouding het niet merkt (mogelijk komen ze hier wel op uit als hun boekhouddienst een beetje hun werk doen). Iemand hier zal je ook wel kunnen vertellen vanaf wanneer men dit bedrag niet meer kan opeisen (verjaring)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Raf001

#5 , 06 jul 2012 10:53

Ik denk dat eerlijkheid het langst duurd, dus ik zou ze betalen.

Raf001

Gebruiker21

#6 , 06 jul 2012 15:16

Ik denk dat eerlijkheid het langst duurd, dus ik zou ze betalen.

Raf001
Héél nobel van u, maar moest de topic starter per ongeluk teveel betalen aan zijn leverancier, denk ik ook niet dat de leverancier dit geld "spontaan" zou terugstorten. Moest de topic starter de factuur ook niet zo grondig nagekeken hebben, zou hij zelfs niet doorhebben dat hij te weinig betaald heeft. Het is uiteraard aan de topic starter om te bepalen wat hij doet, maar als het bedrijf in kwestie hun fout niet inziet en de topic starter om de betaling vraagt, is de topic starter niet verplicht "spontaan" meer te betalen dan wat hem gefactureerd werd. Nogmaals, niemand belet hem zijn geld zomaar weg te geven, uiteraard...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie

#7 , 06 jul 2012 16:28

Als het werk en de geleverde materialen goed zijn zou ik zonder dralen dit onmiddellijk melden.

@ Tom wat doe je als je op een gewoon restaurant de rekening krijgt en ze hebben de wijn niet gerekend ???

Door mijn beroep heb ik veel tot veel teveel op restaurant geweest en ik zeg je een 10 tal jaren geleden was het elke week wel ergens prijs, de koffie of de wijn tot zelfs het voorgerecht niet gerekend en ik zeg je eerlijk ik heb dit altijd gezegd en de meer prijs betaald, zelf bij sommige tot 3 maal na elkaar, ik kan je uitbaters en ex uitbaters noemen waar ik bekend stond om dat ik dit altijd zei.
En geloof me of geloof me niet maar tot enkele jaren geleden waren meer dan 20% van restaurants rekeningen fout en altijd in het nadeel van de uitbaters, en ik heb er weinig zien doen wat ik deed en hun er op attent gemaakt, nu gelukkig voor de uitbaters gebeurt dit maar sporadisch meer, en dit dank aan hun kassa systemen.

Wat doe jij Tom in zo een geval ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Turaki

#8 , 06 jul 2012 17:06

Als het werk en de geleverde materialen goed zijn zou ik zonder dralen dit onmiddellijk melden.

@ Tom wat doe je als je op een gewoon restaurant de rekening krijgt en ze hebben de wijn niet gerekend ???

Door mijn beroep heb ik veel tot veel teveel op restaurant geweest en ik zeg je een 10 tal jaren geleden was het elke week wel ergens prijs, de koffie of de wijn tot zelfs het voorgerecht niet gerekend en ik zeg je eerlijk ik heb dit altijd gezegd en de meer prijs betaald, zelf bij sommige tot 3 maal na elkaar, ik kan je uitbaters en ex uitbaters noemen waar ik bekend stond om dat ik dit altijd zei.
En geloof me of geloof me niet maar tot enkele jaren geleden waren meer dan 20% van restaurants rekeningen fout en altijd in het nadeel van de uitbaters, en ik heb er weinig zien doen wat ik deed en hun er op attent gemaakt, nu gelukkig voor de uitbaters gebeurt dit maar sporadisch meer, en dit dank aan hun kassa systemen.

Wat doe jij Tom in zo een geval ???
Ik vermoed wat het antwoord van Tom zal zijn, en ik antwoord (waarschijnlijk) hetzelfde: niets zeggen, en een mooie korting op mijn etentje krijgen. Het is niet mijn taak om te zorgen dat de rekening klopt, maar die van de uitbater.

En om uw volgende vraag te beantwoorden: ja, ik zou klagen mocht men teveel aanrekenen; het is niet omdat de uitbater een fout maakt, dat ik daar voor moet opdraaien. Dat hij door zijn eigen fout minder heeft, zijn probleem, maar omgekeerd moet ik niet meer betalen voor een ander zijn fout. Hij moet de nadelige gevolgen van zijn fouten dragen, niet ik.

Gebruiker21

#9 , 09 jul 2012 09:33

Hangt er van af: was het eten en de bediening uitstekend en vriendelijk, dan meld ik dit. Was ik maar matig tevreden, dan meld ik dit niet (het is niet mijn verantwoordelijkheid om hun boekhouding te doen kloppen). Ik heb zo een aantal vaste, zeer goede restaurants waar ik regelmatig kom. Nog nooit meegemaakt dat er verkeerd gerekend was (denk ik, ik kijk het ook niet altijd na). De bediening is er steeds super vriendelijk, en meestal krijgen we nog iets van het huis aangeboden bij de koffie. Het spreekt voor zich dat ik het daar wel meld als er iets niet aangerekend is (en als ik het zelf opmerk).

Waarom daar wel, en in andere gevallen niet? Willekeur en persoonlijke keuze. Zo simpel is het. Het gebeurt zeer dikwijls dat ik op restaurant gewoon naar het totaal op de rekening kijk en dit betaal, zeker op plaatsen waar ik veel kom en de rekening in het verleden altijd correct was. Dit kan tot gevolg hebben dat ik iets te veel betaal, of iets te weinig. Bluts met de buil...

Maar als ik aan de kust bijvoorbeeld ergens ga eten, en het eten was maar zozo, en ze zijn vergeten de aperitief aan te rekenen. Tja, pech voor hen... Als ik vergeet mijn onkosten briefjes binnen te brengen op het werk, gaan ze die ook niet spontaan betalen, hoor, zelfs al weet mijn baas dat ik onkosten gemaakt heb. Meer nog: na een maand moet ik er niet meer mee afkomen, want dan worden ze sowieso niet meer betaald. Same difference...

denlowie

#10 , 09 jul 2012 10:36

Maar als ik aan de kust bijvoorbeeld ergens ga eten, en het eten was maar zozo, en ze zijn vergeten de aperitief aan te rekenen. Tja, pech voor hen... Als ik vergeet mijn onkosten briefjes binnen te brengen op het werk, gaan ze die ook niet spontaan betalen, hoor, zelfs al weet mijn baas dat ik onkosten gemaakt heb. Meer nog: na een maand moet ik er niet meer mee afkomen, want dan worden ze sowieso niet meer betaald. Same difference...

Daar heb je 100% gelijk in, het service en het eten moet lekker zijn daar betaal je toch ook voor, en als dit prima is dan heeft de uitbater recht op zijn rekening .

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21

#11 , 09 jul 2012 13:50

Daar heb je 100% gelijk in, het service en het eten moet lekker zijn daar betaal je toch ook voor, en als dit prima is dan heeft de uitbater recht op zijn rekening .
Inderdaad, maar dit is ook een persoonlijke keuze. Ik begrijp best als mensen ergens prima gegeten hebben en een uitstekende service gekregen, maar er staat iets niet op de rekening, dat ze dit toch niet melden, en de "winst" op zak steken. Uiteindelijk is het krijgen van een correcte rekening ook een deel van de service. En laat ons wel wezen: zelfs al vergeet een restaurant het aperitief aan te rekenen bij een volledige maaltijd, dan nog maken ze winst op het totaal, hé. Hun winstmarges per maaltijd liggen echt wel hoger dan de prijs van een aperitiefje of een gewoon glas wijn, hoor...

Terug naar “Consumenten Koop”