tv-vlaanderen

PeterV1982
Topic Starter
Berichten: 4

tv-vlaanderen

#1 , 28 jun 2012 13:53

Beste,

Ik had een tv-abonement bij tv-vlaanderen, en had hier het zwaarste paket zodat ik veel verschillende zenders had.
Na een paar maanden geen tv gezien te hebben moest ik mijn kaart heractiveren, terwijl al deze maanden mijn betalingen mooi bleven doorlopen...
en na deze heractivatie merkte ik dat ik terug op het basispaket was gevallen.
Ik heb hiervoor een aantal keren met TV-vlaanderen gebeld, en na een tijd gemaild (met ontvangstbevestiging) vermits ze toch geen oplossing boden.
Na een anderhalf jaar waarin deze zever bleef verder gaan heeft men een keer via mail een vraag gesteld waarop ik geantwoord heb en toen was er weer een tweetal maanden stilte.
Hierdoor besloot ik mijn domicilering stop te zetten (ze hadden immers al genoeg onterecht geld verdiend aan mij) en mijn scarlet abonement uit te breiden met digitale tv.
Nu eist tv-vlaanderen de rest van mijn contract op 99€ plus een verbrekings vergoeding (50€)
kan dit zomaar na alle problemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3040
Locatie: st-niklaas

#2 , 28 jun 2012 20:04

u had tv-vlaanderen eerst in gebreke dienen te stellen en u diende in principe te blijven betalen voor wat u was aangegaan.


indien er via de normale wegen geen compromis kon worden gesloten, kan u altijd klacht indienen via de ombudsman voor telecommunicatie.

WP002
Berichten: 1481

#3 , 29 jun 2012 00:23

Als er bijvboorbeeld een fout in de apparatuur zit en het is aan uw kant te doen, dan kan TVV dat onmogelijk weten, en dan is hun reactie in deze niet normaal. Dus wat doen we in de toekomst in dergelijke situaties?
1/ AS naar TVV met uitgebreide omschrijving van de problemen, de verwachte oplossing, een (redelijke) termijn en de belofte dat als dat niet waar is, stap 2 zal worden genomen. Ontvangst van het schrijven eisen.
2/ AS naar Ombudsdienst voor telecommunicatie met misschien - da's het eenvoudigste - een kopie van de mailhistoriek met TVV. Kort en bondig toevoegen wat uw eisen zijn (contractverbreking, terugbetaling, hoeveel op basis waarvan). Alles goed staven met documenten.
3/ Als dat niet helpt, naar de vrederechter, maar mijn ervaring is is dat dit eerder uitzonderlijk is. Ombudsdienst kent de regels inzake haarfijn en kan bemiddelen tussen de partijen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”