De woning werd betrokken na 15 januari. Enkele dagen later lag er een brief in de bus van N*on i.v.m. het tarief dat we zouden kiezen. (Eén formulier was blanco en het op het andere formulier was al een tarief aangeduid, nl. N*on Comfort.) We hebben dan uitgerekend welk tarief het goedkoopste is (nl. N*on Budget en uiteraard niet hetgene van op het reeds ingevulde formulier). Nadat we de keuze hebben gemaakt, hebben we het blanco document ingevuld en opgestuurd. Dat was begin februari.
De eerste factuur komt toe. Het tarief is echter N*on Comfort en niet N*on Budget. Goed, misschien gaat het om gekruiste briefwisseling?
Hetzelfde gebeurt voor de komende maanden. Ik moedig mijn vriend echter aan om zo snel mogelijk te betalen, want ik wil geen problemen. Maar we betalen te veel. Dat werd overduidelijk toen de eerste afrekening kwam. Want (1) het niet gaat om het tarief dat we gekozen hebben en (2) het gaat niet om het correcte verbruik.
Mijn vriend probeerde de site van N*on te raadplegen, maar die lag plat. Dan heeft hij naar N*on gebeld. Dat heeft een vermogen gekost en de service was verschrikkelijk slecht: het duurde lang voordat er werd geantwoord, hij werd van dienst naar dienst doorverbonden, niemand kon zeggen wanneer het formulier met onze keuze was toegekomen, ze spraken elkaar tegen als hij om een oorzaak/oplossing vroeg en niemand wou zijn/haar volledig naam doorgeven.
Mijn vriend heeft dan maar doorgegeven dat hij voor N*on Budget koos en niet voor N*on Comfort en hij heeft ook het correcte verbruik doorgegeven.
Er lag een nieuwe afrekening in de bus, deze keer met twee tarieven: zowel N*on Budget als N*on Comfort werden aangerekend! En het verbruik, dat was nog steeds een schatting…
Wat moeten we hiermee??!! Bij wie kunnen we hiermee terecht en is het mogelijk om wat we te veel betaald hebben alsnog terug te krijgen?