Verkoop Macbook Pro

BananaRaw
Topic Starter
Berichten: 7

Verkoop Macbook Pro

#1 , 11 jun 2012 21:58

Beste forum,

Enkele maanden geleden is mijn Macbook Pro defect gegaan, na er zelf wat aan te sleutelen en via raad van verschillende fora het een en ander te proberen ben ik er niet in geslaagd hem weer aan de praat te krijgen. Na de aankoop van een nieuw toestel had ik besloten om hem te verkopen. Tot mijn verbazing was de vraag veel groter dan verwacht. Na een aantal dagen onderhandelen met verschillende personen is hij verkocht voor 425euro. Dit aan een bedrijfje in Nederland dat Mac's recycleert. De berichten zowel via telefoon en via e-mail zijn altijd vlot verlopen. Dus ik had hier wel vertrouwen in. Hij had het toestel ook dringend nodig voor een reparatie en wou daarom zo'n hoge prijs geven.

Als de verkoop gesloten was krijg ik van de persoon een e-mail met een bevestiging van de aankoop en de melding dat de betaling na ontvangst zal plaatsvinden. In eerste instantie is dat iets waar ik niet echt happig op ben maar gezien de positieve reacties op enkele fora ben ik hier toch maar op in gegaan. Het toestel werd verzonden (16mei) en is daar rond de 21e aangekomen. Op 24mei heb ik hem gecontacteerd om eens na te vragen of hij het toestel ontvangen heeft waarop hij bevestigend geantwoord heeft. In dit bericht zei hij ook dat hij een weekje op verlof ging.. Ondertussen heb ik hem nog enkele malen gecontacteerd en sinds hij terug uit verlof is krijg ik dan enkel berichten terug met als inhoud dat hij het druk heeft en hij het zo snel mogelijk gaat bekijken.

Persoonlijk vind ik 425euro niet weinig geld dus vroeg ik me af of je hier als verkoper iets aan kan doen? We zijn ondertussen 11juni.. In het 'contract' staat in dat de betaling ongeveer 5dagen na ontvangst gebeurd.. Ongeveer..

Alvast bedankt voor het lezen! :)

Mvg

BananaRaw

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
BananaRaw
Topic Starter
Berichten: 7

#2 , 13 jun 2012 15:06

Niemand? :)

WP002
Berichten: 1481

#3 , 13 jun 2012 22:07

Hij had het toestel ook dringend nodig voor een reparatie en wou daarom zo'n hoge prijs geven.
Ik vrees dat u in een advance fee fraud bent getrapt en dat u uw geld én uw Macbook kwijt bent.
http://en.wikipedia.org/wiki/Nigerian_scam" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fraudehelpdesk.nl/fraude_abc" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fraude" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nigeriaanse_oplichting" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

BananaRaw
Topic Starter
Berichten: 7

#4 , 14 jun 2012 11:50

Bedankt voor je antwoord Werner,

maar daar moet men toch iets aan kunnen doen? Het adres moet toch bestaan, daar moet toch iemand wonen? Anders kwam het toestel nooit toe.

En waarom zou hij nog op mails antwoorden als het bedrog is? Andere mensen geven een goede feedback over de onderneming dus hoop ik toch nog op een goede afloop.

Franciscus
Berichten: 38739

#5 , 14 jun 2012 12:14

Betalingen Ned - België duren meestal iets langer dan 5 dagen ....

VDG2
Berichten: 785

#6 , 14 jun 2012 12:19

Vaak zijn dat soort fraudeurs zeer goed voorbereid, jammer genoeg. Niets zegt dat die positieve feedback ook daadwerkelijk van tevreden klanten is, en niet van henzelf maar dan onder een andere gebruikersnaam bv. Net zoals in de Nigerian Scam proberen ze eerst het vertrouwen te winnen van het slachtoffer, vandaar dat ze uiteraard zullen antwoorden op mails om geen argwaan te wekken, tot ze hun slag thuishalen.

Gezien het om een Nederlands bedrijf gaat kan u eventueel (ik weet niet of zij bevoegd zijn) klacht neerleggen via het Nederlandse meldpunt Cybercrime: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ime-melden" onclick="window.open(this.href);return false; of via de Belgische E-cops: https://www.ecops.be/webforms/Default.aspx?Lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;.

Maar hopelijk betreft het hier geen fraude en krijg je alsnog uw geld. Probeer eerst even het bedrijf opnieuw te contacteren, desnoods via een internationale aangetekend zending. Indien u dan geen antwoord krijgt binnen een redelijke termijn kan u alsnog bovenstaande instanties contacteren.

Ps: Heeft u de website waar u de laptop heeft verkocht (E-***, Ka**za) al gecontacteerd?

BananaRaw
Topic Starter
Berichten: 7

#7 , 14 jun 2012 14:37

Ik heb hem nog een mail gestuurd waarin ik zeg dat hij een aangetekend schrijven mag verwachten op aanraden van test aankoop. Marktplaats heb ik gecontacteerd, en deze hebben nog niets laten weten.

Ik heb hier effe bekeken wie die positieve reactie's gaf en dat zijn telkens senior members en dergelijke. Dus dan zou die man toch wel heel veel reactie's moeten plaatsen voor zijn geloofwaardigheid? Niet?

Als ik een van de dagen geen antwoord meer krijg dan zal ik een klacht neerleggen bij cybercrime, bedankt voor de links!

VDG2
Berichten: 785

#8 , 14 jun 2012 14:46

Ik heb hier effe bekeken wie die positieve reactie's gaf en dat zijn telkens senior members en dergelijke. Dus dan zou die man toch wel heel veel reactie's moeten plaatsen voor zijn geloofwaardigheid? Niet?
Dan is de betaling hopelijk onderweg, of is er een verklaring waarom hij even afwezig is (misschien op reis?).

BananaRaw
Topic Starter
Berichten: 7

#9 , 14 jun 2012 17:07

Hij heeft het druk.. maar op de laatste 3 mails heb ik geen antwoord meer gekregen dus hij zal mijn gezaag mogelijk ook beu zijn. Een betaling uitvoeren is iets van een minuutje werk..

Een dikke week geleden was hij op reis zei hij via mail maar ondertussen is hij dus al effe terug.

BananaRaw
Topic Starter
Berichten: 7

#10 , 19 jun 2012 17:09

Betaling is ondertussen in orde! Ben ik effe blij! Bedankt!

VDG2
Berichten: 785

#11 , 19 jun 2012 18:03

Fijn dat het goed is afgelopen!!

knokkie
Berichten: 125

#12 , 20 jun 2012 09:10

Idd,fijn dat het goed afgelopen is,had het niet verwacht eerlijk gezegd....

WP002
Berichten: 1481

#13 , 20 jun 2012 15:45

Ik heb het idee dat je héél veel geluk hebt gehad. Ik zou als ik jou was deze week een lottoformulier invullen.

BananaRaw
Topic Starter
Berichten: 7

#14 , 21 jun 2012 13:20

Blijven zagen heeft gewerkt.. :) Nogmaals bedankt!

Terug naar “Consumenten Koop”