Vaak zijn dat soort fraudeurs zeer goed voorbereid, jammer genoeg. Niets zegt dat die positieve feedback ook daadwerkelijk van tevreden klanten is, en niet van henzelf maar dan onder een andere gebruikersnaam bv. Net zoals in de Nigerian Scam proberen ze eerst het vertrouwen te winnen van het slachtoffer, vandaar dat ze uiteraard zullen antwoorden op mails om geen argwaan te wekken, tot ze hun slag thuishalen.
Gezien het om een Nederlands bedrijf gaat kan u eventueel (ik weet niet of zij bevoegd zijn) klacht neerleggen via het Nederlandse meldpunt Cybercrime:
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... ime-melden" onclick="window.open(this.href);return false; of via de Belgische E-cops:
https://www.ecops.be/webforms/Default.aspx?Lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;.
Maar hopelijk betreft het hier geen fraude en krijg je alsnog uw geld. Probeer eerst even het bedrijf opnieuw te contacteren, desnoods via een internationale aangetekend zending. Indien u dan geen antwoord krijgt binnen een redelijke termijn kan u alsnog bovenstaande instanties contacteren.
Ps: Heeft u de website waar u de laptop heeft verkocht (E-***, Ka**za) al gecontacteerd?