Moet ik dat wel betalen?

sweettalk
Topic Starter
Berichten: 8

Moet ik dat wel betalen?

#1 , 12 jun 2012 20:27

Ik kreeg deze week van Electrabel een 'annulatiefactuur' van net geen 800€. Voor de periode sinds begin contract, tot eind mei 2011.

Vorig jaar heb ik na het doorgeven van mijn meterstanden een afrekening gekregen, waardoor ik ong 700€ teruggekregen heb van hen.

Nu heb ik gebeld voor die nieuwe factuur dat ga over de periode voor mijn afrekening, en blijkbaar hebben zij zich toen 'vergist' en mij bij begin contract een sociaal tarief gegeven.
Iets wat ik zelf nooit aangevraagd heb, en waar ik dus ook geen recht op heb...

Toen zeiden ze plots dat ze nog een foutje gemaakt hadden, heb was geen 800€ maar 350€.. KLEIN verschil!

MOET ik dit nu echt gaan betalen? Zij die 2x een dikke fout hebben gemaakt?!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 12 jun 2012 20:29

Als u er geen recht op hebt moet u die som terugbetalen. Het is niet omdat er een fout werd gemaakt dat u de rechtmatige eigenaar wordt van die som geld.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

wilmar
Berichten: 57

#3 , 18 jun 2012 18:15

Als u er geen recht op hebt moet u die som terugbetalen. Het is niet omdat er een fout werd gemaakt dat u de rechtmatige eigenaar wordt van die som geld.
Maw ,,, iedereen mag gerust een fout maken ,,,je hoeft je toch niets aan te trekken van de gevolgen ?
Als ik een fout maak , moet ik opdraaien voor de gevolgen , u niet dan ?
Waarom mag een bedrijf dat wel ?

Ik vind het moeilijk te geloven

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”