In hun offerte kostte deze raam circa 1800 euro en stond de volgende opmerking:- 1 venster 5m20 hoog, 3m85 breed, gemotoriseerd (via domotica), lichtdoorlatend.
- 1 venster 5m20 hoog, 85cm breed, gemotoriseerd (via domotica). lichtdoorlatend. Dit venster grenst aan het voorgaande in een hoek van 90°.
Wij hebben deze offerte bevestigd en zijn dus overgegaan tot de opmeting. Nu bij de opmeting begon de zaakvoerder al te discussiëren dat deze 2 ramen te dicht bij elkaar staan. Nochtans had ik duidelijk gezegd dat ze aan elkaar grenzen. Het lijkt me dus dat hij me niets kon verwijten, maar helaas zou hij de grote oppervlakte in 3 stukken moeten splitsen. Enerzijds is dit al een teleurstelling, maar bovendien is deze raam in de nieuwe offerte plots bijna 3000 euro (telkens ex BTW).Gezien uw onwaarschijnlijk grote glaspartijen hebben wij gezocht naar een oplossing dewelke eruit bestaat dat de rolgordijnen wel degelijk uit één stuk gemaakt worden.
Met andere woorden, de meeste van onze collega's kunnen deze oppervlakten niet aan met één systeem, wij garanderen dit wel én bieden u een garantie van maar liefst 5 jaar !
Dit is een meerprijs van circa 1500 euro (BTW in). Nu de vraag, hebben wij enig recht om de oude prijs af te dwingen. Laten we veronderstellen dat de aannemer ter goeder trouw is en ons dus niet belazert en dit dus inderdaad technisch onhaalbaar is. Dan hebben we een goedgekeurde offerte die onhaalbaar is, is deze dan nog wel bindend? Wat is het beste wat we nu kunnen doen?
Ik moet hier wel bij zeggen dat zelfs met de toename van 1500 euro, hij nog steeds de goedkoopste zou zijn, dus de overeenkomst ontbinden lijkt me niet de beste optie.
Alvast bedankt voor uw advies.