Ik heb een internetabonnement bij provider xx.
Omdat mijn downloadsnelheid amper één derde is van diegene waar ze publiciteit mee maken kontakteerde ik de helpdesk. Daar zei men dat het probleem waarschijnlijk bij mij lag en dat ze een technieker ter plaatse zouden sturen.
De technieker kon geen probleem vaststellen. Hij zei dat het probleem vermoedelijk te wijten is aan mijn adsl modem/router en dat ik die dus maar moest vervangen. Ik heb dus een nieuwe gekocht, maar stel geen enkel verschil vast in downloadsnelheid tussen beide modem/routers.
Nu heb ik ook nog een rekening van Belgacom gekregen voor de interventie van de technieker.
Aangezien er geen enkele verbetering is in dowloadsnelheid heb ik 185 EUR gespendeerd voor niets.
Mijn kontrakt met de internetprovider kan ik eerst binnen 10 maanden stopzetten.
Mijn beide modem/routers halen bij een familielid (zelfde internetprovider) wel de hoge snelheid.
De modem/router van mijn familielid doet het bij mij thuis even slecht als mijn twee modem/routers.
Bij alle test werd dezelfde laptop gebruikt en gewerkt met ethernetkabel (dus NIET draadloos).
Wat kan ik hieraan doen? In kontrakt staat wel dat snelheid lager kan zijn dan de "theoretische", maar in dit geval bedraagt ze nog niet eens één derde daarvan. En kan ik nodeloos gemaakte kosten terugvorderen?