telefonische oplichting?

nabano
Topic Starter

telefonische oplichting?

#1 , 27 apr 2012 21:48

Enkele weken terug kreeg ik telefoon van Max Media, een bedrijf uit Breda. Zij wisten dat we pas mama en papa geworden waren en wouden ons een boekenpakket van Nijntje aanbieden voor 16.95euro. Ze vroegen of ik hierin geïnteresseerd was.
Ik zei dat het me wel leuk leek en toen zei die mevrouw dat ze me eerst een brief zouden opsturen met de nodige uitleg in en dat nadien het pakketje zou komen.
Zo heb ik gisteren het pakketje ontvangen en de brief met de nodige uitleg is vandaag aangekomen. Bij die brief zit een papier dat je ondertekend moet terugsturen waarop onze adresgegevens staan vermeld. Als ik dit nu opzoek op internet, kom ik erbij uit dat dit allemaal oplichting is. Ze willen je rekeningnummer bemachtigen en halen dan het geld elke maand van je rekening. Maar ik heb mijn rekeniningnummer nooit doorgegeven en ook nooit een papier of eender wat ondertekend. Kunnen zij me iets maken als ik dat pakketje niet terugstuur en niet betaal? Of moet ik het pakketje gewoon terugsturen? Trouwens, het waren nog niet eens de beloofde boeken van Nijntje....

Weet niet wat ik ermee moet doen!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 27 apr 2012 22:05

U woont in Nederland?
Dan gaan ze u op http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zeker kunnen helpen
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

nabano
Topic Starter

#3 , 27 apr 2012 22:09

Nee, ik woon in België...

Reclame

dieke

#4 , 28 apr 2012 16:48

Als jij aan de telefoon hebt gezegd dat je dat pakje wel wil ontvangen, moet je het volgens mij toch wel terug sturen als je het niet wil behouden/niet wil instappen in hun bedrog.

Ik zou het terugsturen, met ontvangstbewijs. Dat kost je dan wel wat geld nu, maar het zou je wel eens heel wat verdere ellende kunnen besparen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 apr 2012 17:30

Idd gezien nabano toestemming heeft gegeven om het toe te sturen ...indien men het niet wenst moet men het terugsturen.
Die firma's nemen soms de gesprekken op en dan hebben ze een bewijs....
U mag enkel houden wat u niet gevraagd hebt.
Anders binnen de periode terugsturen.

nabano
Topic Starter

#6 , 28 apr 2012 21:18

Dank jullie wel voor jullie advies :)

Terug naar “Consumenten Koop”