afwijkende bepalingen op bestelbon reisbureau

i04TG3nQ
Topic Starter

afwijkende bepalingen op bestelbon reisbureau

#1 , 24 apr 2012 18:28

Ik heb een vakantie geboekt via de website van een touroperator. Ik heb daarbij de "algemene voorwaarden van de Geschillencommissie Reizen" aanvaard. Op de vraag "hoe wenst u te betalen" heb ik een plaatselijk reisbureau gekozen. Na de boeking op de website ontving ik een automatische e-mail waarin sommige gegevens herhaald werden en waarin mij verzocht werd contact op te nemen met het reisbureau voor de betaling van het voorschot.

Maar, het reisbureau stuurde mij een bestelbon op waarop dingen staan die afwijken van wat ik op de website heb bevestigd.

Wat daarna volgde, is een behoorlijk absurd debat via e-mail. Het reisbureau houdt vast aan afwijkingen op de bestelbon, en ik houd vast aan wat ik op de website heb bevestigd. Zo zijn intussen bijna twee weken gepasseerd, hebben we meer dan tien e-mails uitgewisseld, en heb ik intussen vijf verschillende versies van de bestelbon ontvangen. Onbegrijpelijk. Het is nochtans zeer eenvoudig om met "kopiëren en plakken" een bestelbon op te maken die exact overeenstemt met wat ik op de website heb bevestigd. Blijkbaar wil het reisbureau dat niet doen.

Mijn vraag aan dit forum : Ben ik onder deze omstandigheden nog steeds gebonden aan de boeking die ik deed op de website ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 apr 2012 18:30

Hebt u de touroperator al in kennis gesteld dat het reisbureau 'moeilijk doet'

i04TG3nQ
Topic Starter

#3 , 24 apr 2012 18:31

Ja, ik heb de touroperator verwittigd, maar de touroperator heeft mijn e-mail integraal naar het reisbureau doorgestuurd en in de begeleidende e-mail aan mij duidelijk gemaakt dat ik bij het reisbureau moet zijn.

Reclame

Turaki

#4 , 24 apr 2012 23:06

U heeft zich akkoord verklaard met de AV van de touroperator, niet met die van het reisbureau.

U vraagt enkel de noodzakelijke gegevens om te betalen, en betaalt. Zolang u zich niet expliciet met de voorwaarden van het reisbureau akkoord verklaard, zijn deze niet bindend voor u.

i04TG3nQ
Topic Starter

#5 , 25 apr 2012 08:18

Het reisbureau heeft mij voorgesteld om overeen te komen dat ik de bestelbon niet moet ondertekenen. Ik heb dat voorstel afgewezen want zo'n overeenkomst zou voor mij nadelige gevolgen hebben. Ik verkies dus, wat betreft de ondertekening van de bestelbon, gewoon de regels te volgen.

Terug naar “Consumenten Koop”