Ik heb een vakantie geboekt via de website van een touroperator. Ik heb daarbij de "algemene voorwaarden van de Geschillencommissie Reizen" aanvaard. Op de vraag "hoe wenst u te betalen" heb ik een plaatselijk reisbureau gekozen. Na de boeking op de website ontving ik een automatische e-mail waarin sommige gegevens herhaald werden en waarin mij verzocht werd contact op te nemen met het reisbureau voor de betaling van het voorschot.
Maar, het reisbureau stuurde mij een bestelbon op waarop dingen staan die afwijken van wat ik op de website heb bevestigd.
Wat daarna volgde, is een behoorlijk absurd debat via e-mail. Het reisbureau houdt vast aan afwijkingen op de bestelbon, en ik houd vast aan wat ik op de website heb bevestigd. Zo zijn intussen bijna twee weken gepasseerd, hebben we meer dan tien e-mails uitgewisseld, en heb ik intussen vijf verschillende versies van de bestelbon ontvangen. Onbegrijpelijk. Het is nochtans zeer eenvoudig om met "kopiëren en plakken" een bestelbon op te maken die exact overeenstemt met wat ik op de website heb bevestigd. Blijkbaar wil het reisbureau dat niet doen.
Mijn vraag aan dit forum : Ben ik onder deze omstandigheden nog steeds gebonden aan de boeking die ik deed op de website ?