Opzegbrief energieleverancier

Lies87
Topic Starter

Opzegbrief energieleverancier

#1 , 16 apr 2012 11:37

Beste,

Ons contract bij onze huidige energieleverancier loopt af eind augustus. Vanaf dan wordt het stilzwijgend verlengd (opzegtermijn 1 maand). Nu willen wij op voorhand bevestigen dat ons contract gewoon afloopt eind aug en niet verlengd wordt.

Is dit een goed voorbeeldje van zo'n opzegbrief, of zijn er nog zaken die er zeker (niet) in vermeld moeten worden?

Geachte heer/mevrouw,

Door middel van dit schrijven wil ik mijn contract met uw organisatie beëindigen. Ik verzoek u, met inachtneming van de contractuele opzegtermijn, mijn contract per <invullen opzegdatum> te beëindigen.

Graag ontvang ik van u binnen 2 weken na dit schrijven een schriftelijke bevestiging van mijn opzegging. Mocht ik binnen 2 weken geen reactie van u ontvangen dan beschouw ik de opzegging als definitief.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 16 apr 2012 11:40

Gewoonlijk neemt uw nieuwe leverancier dit voor zijn rekening.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Turaki

#3 , 16 apr 2012 11:51

Let op, indien u nog in de oorspronkelijke contractperiode zit, kan uw opzegtermijn langer zijn, en dient u misschien vroeger op te zeggen om eind augustus een nieuwe leverancier te hebben. Lees uw contract hiervoor goed na.

Reclame

Lies87
Topic Starter

#4 , 16 apr 2012 11:58

Turaki, op mijn facturen staat onderaan telkens iets in de aard van "Uw contract loopt af 31/08/2012. Bij opzeg dient u 1 maand, of wij 2 maanden, op voorhand hiervan melding te maken".

Maar idd, toch ook het oorspronkelijke contract er eens bijnemen, wil er op tijd bijzijn, you never know met die charels...

Oude Belg, idd ik lees het nu op de website van de leverancier waar ik naartoe wil. Bedankt!

Terug naar “Consumenten Koop”