eind vorig jaar zijn we begonnen met het zetten van mijn huis.
hiervoor hebben we een metser aangesproken waarmee we
mondeling een overeenkomst hadden ivm het uurtarief en de materialenkost
deze werken hebben zo'n 8 weken geduurd (samenwerking van metser met eigenaar)
en zijn afgelopen op 17 dec. hierop glaasje gedronken, foto's genomen etc. eind goed al goed...
de metser had hierna een deel van zijn materiaal (lift en enkele pilaren) laten staan met het idee dat
hij misschien nog wat werkjes zou kunnen uitvoeren (chappen etc). nu dit heb ik allemaal zelf gedaan,
dus geen metser meer nodig.
vorige week belde hij me met de vraag wanneer er verder gedaan werd, waarop ik antwoordde
dat dit niet meer nodig is. hij antwoordde erop dat hij z'n materiaal dan het weekend dat volgde zou komen ophalen
ergens in de voormiddag.
dat weekend kom ik om +- 0915HR aan op m'n werf. waarop ik merk dat de metser daar reeds staat te wachten.
ik help hem z'n materiaal op te laden. en hij vertrekt.
nu heeft hij een factuur in de bus gestoken voor de geleverde werkuren (3 uur !) en voor de materiaalkost (800eur)
terwijl er mondeling was overeengekomen dat dit 600 eur ging zijn.
ben ik verplicht om werkuren/factuur te betalen 3 maand na het einde van de werken, terwijl er hierover niks is afgespoken (geen uur althans)?
zo kan elke aannemer om 0600 smorgen staan wachten tot de eigenaar langskomt, en hem daarna die uren aanrekenen...
en hoe zit dat met de materiaalkost? 800 ipv600 eur... is staat hiervan natuurlijk nix op papier.
de materiaalkost wil ik gerust nog betalen, maar dan de afgesproken prijs.
indien hij het spelletje zo speelt betaal ik voorlopig niks.
hoe moet ik dit nu verder afhandelen?

alvast bedankt