Wij werden op 27/9/11 uitgenodigd voor een productvoorstelling van MIK Konzept GMBH te Bornem.Dit is een duits bedrijf dat presentaties doet in zalen. En ja we hebben ons ook laten overtuigen tot het bestellen van hun producten twv 1400€. We hadden vermeld dat het niet echt financieel haalbaar was maar werden overtuigd met de melding dat we de levering ten allen tijde konden verlaten, indien het niet paste.Was voorzien voor feb maar nu maart. Want ondertussen zijn er verschillende medische problemen gekomen binnen ons gezin waaronder de diagnose voor Autisme voor ons zoontje wat enorm zwaar weegt alsook mijn eigen gezondheid. Nu zouden we onze bestelling willen annuleren maar is de vraag of dit kan bij zulke bedrijven? We hebben enkel een doordrukcopie van de bestelbon op naam van mijn man maar ik heb ondertekend. Dit document is enkel in het duits opgesteld wat het voor ons moeilijk maakt daar ik geen duits kan. Wel begrijp ik uit hun voorwaarden dat wanneer we de bestelling annuleren we 30% van het bedrag alsnog zouden moeten betalen. Ik dacht dat de bedenktijd van 7 dagen pas van start ging na effectieve levering van de goederen?
Is er een mogelijkheid om de bestelling dan alsnog kosteloos te annuleren of zijn we verplicht de bestelling alsnog te nemen?
Er werd geen voorschot of zo betaald.
alvastbedankt voor uw advies