Vooruitbetaling NL zonder enige garantie

evgoeth
Topic Starter

Vooruitbetaling NL zonder enige garantie

#1 , 13 feb 2012 15:29

Ik heb een mooie vloer gezien, die ik wil aankopen bij een Nederlandse firma. In België verkopen ze deze vloer niet.

Ik kies bij de bestelling levering onder rembours, het geld ligt al netjes klaar te wachten.

Vandaag telefoon van de firma, betaling onder rembours enkel mogelijk in Nederland, en of ik niet wil vooruitbetalen.
Ik zeg ja, maar nadien begin ik er over te denken.
Het gaat niet om weinig geld, en ik heb natuurlijk zo wel geen enkele garantie dat ik die vloer ga krijgen natuurlijk.

Nu, de firma op zich lijkt me wel plausibel en ik heb nog geen negatieve reacties gevonden op het internet.

Heb ook gevraagd of het mogelijk is om de vloer te leveren in een verkooppunt dicht bij de Belgisch-Nederlandse grens. Dat zou dan mijn voorkeur genieten.

Maar stel dat ik vooruitbetaal en ik krijg geen vloer? Wat dan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
tombe

#2 , 13 feb 2012 17:12

Staat er hun handelsregisternummer op de site? Op zich ben je nog steeds sterk ingedekt als consument mocht er iets misgaan. Niettemin zou het wel wat heen en weer geloop vragen. Ik doe regelmatig op die manier aankopen en snap ook wel dat een bedrijf op deze manier te werk gaat. Niettemin kan het vreemd overkomen op voorhand centen te moeten ophoesten, vooral omdat er met tegels tijdens het transport toch wel eens iets mis neigt te gaan... (niettemin levert 'onder rembours' dan ook geen garantie aangezien je de pakken dan eerst moet openen om de schade te zien...)

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 feb 2012 19:45

Blijkbaar koop je dus de vloertegels en zal naderhand iemand anders dan de tegels leggen.
Zorg dan wel dat je voldoende reserve besteld, want bijbestellen zal zeker tot een kleurverschil leiden, en lange wachttijden voor een nieuwe levering.

Reclame

ganapathi tantra

#4 , 13 feb 2012 20:20

Kies voor een tussenoplossing. Bespreek met een bank dat de som op een geblokkeerde rekening komt en op éénvoudige vraag aan de leverancier kan worden overgemaakt door uw akkoord en het voorleggen van bvb getekende CMR/transport /leverings documenten.

Ook ik heb leveranciers uit buitenland dichtbij en ver weg en wij lossen dat zo op.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

evgoeth
Topic Starter

#5 , 14 feb 2012 10:09

De vloer wordt geleverd en ik ga hem zelf leggen.

Op hun website staat : XXX: XXX, gevestigd te Eindhoven, zoals ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te ‘s-Gravenhage onder nummer XXXX;
Het lijkt mij wel een plausibele firma, maar het gaat hier om enkele honderden euro's.

Ik wil specifiek die vloer, want ik wil geen pvc of laminaat of tegels of kurk. Dit is iets nieuws en dit is wat ik wil.

Er zijn lokaal een aantal verkooppunten, misschien contacteer ik die wel.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#6 , 14 feb 2012 16:51

Is er een mogelijkheid om met creditcard te betalen? Als er dan iets mis loopt, kan je via het cc bedrijf je geld terugeisen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

evgoeth
Topic Starter

#7 , 15 feb 2012 11:15

Die is er wel, maar die heb ik niet.

Enfin, ik heb het geld overgeschreven, mij lijkt het wel een betrouwbare firma.
En als het niet zo is : ik ken wel een aantal goede advocaten :-)

P.S Gebruiker21, u vergeet in uw signature 'men zus' en 'men ouders'. Maar u slaagt wel de nagel op de kop!

ganapathi tantra

#8 , 15 feb 2012 13:32

is het niet "slaat" ipv "slaagt" ? :mrgreen: :mrgreen:
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

evgoeth
Topic Starter

#9 , 16 feb 2012 15:03

Slaan, slagen ...
You say tomato, I say tomato :-)

Terug naar “Consumenten Koop”