Telenet walk and talk 30 opzeggen en nummeroverdracht

danny1
Topic Starter

Telenet walk and talk 30 opzeggen en nummeroverdracht

#1 , 08 feb 2012 01:08

Dag allemaal ,

Ik heb een abonnement walk and talk 30 met gsm voor 1 euro. Nu mijn einddatum van mijn abonnement is 10/06/2012
Ik wens vanaf het einde van mijn abbo over te gaan naar een andere provider met nummerbehoud van mijn gsm.
Als ik de algemene voorwaarden lees moet ik ten laatste een maand voor einddatum van abbo een aangetekend schrijven richten aan telenet met de melding dat ik mijn abonnement niet wens te verlengen. En eveneens de melding erbij dat ik mijn nummer wenst te behouden. Nu mijn probleem is het volgende : Dit betekend dat ik pas de 11ste juni kan overgaan naar een andere provider bijvoorbeeld mobile vikings. Daar de 10de juni laatste dag is van mijn abbo bij telenet en mijn telefoon word afgesloten vanaf de 11ste , is dan mijn nummer niet weg? of is telenet verplicht van deze voor mij te bewaren voor een opgelegde periode tot ik overgeschakeld ben? Of moet ik vroeger overschakelen.
Iemand had mij reeds gezegd dat ik niets aangetekend diende te versturen en gewoon door de andere provider al het werk moet laten doen. Maar als ik dan wacht tot de 11ste is mijn abonnement toch stilzwijgend verlengd omdat ik gaan aangetekende verzonden heb. Kan iemand mij aub uitleggen stap voor stap wat ik dien te doen.
Nog een vraagje: waar dien ik deze aangetekende naar te richten ? naar de hoofdzetel of welk adres ?

Met dank voor jullie hulp

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD

#2 , 08 feb 2012 11:25

U dient dat alles aan uw nieuwe provider over te laten bvb Carrefour Mobile vermits we nu toch aan het zondigen zijn met namen noemen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

danny1
Topic Starter

#3 , 09 feb 2012 10:28

U zegt alles over te laten aan mijn nieuwe provider. Maar dan kan ik toch overschakelen pas na einddautm abonnement? En er staat in de algemene voorwaarden van mijn abonnement dat ik dit 1 maand voor einddatum aangetekend dien te melden als ik niet wens te verlengen anders word het abbo stilzwijgend verlengd voor onbepaalde duur.

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 feb 2012 12:13

Bij mij hebben ze het nr (was abonnement bij werkgever) op een pre-paid gezet (van die provider) en daarna is het nummer gewoon terug overgenomen door mijn volgende werkgever bij een andere provider.
Overzetten was einde maand/eind van gebruik firma gsm en enkele dagen (15 dagen) later overgezet op provider volgende werkgever.

Terug naar “Consumenten Koop”