Stel ik zit op een forum en verkoop daar iets. een andere forum bezoeker zegt ik koop het en geef je er 25€. Maar na 1 week zegt die persoon weet ge wat ik koop het eigenlijk toch niet want heb net een zeer zwaar ongeval gehad met de wagen en kan dat geld nu voor de wagen gebruiken... wetende dat je de persoon nog geen dag na zijn bericht met zijn wagen zag rijden.
de vraag is dus ok je zo'n mensen kan doen over gaan tot aankoop? Wetende dat er geen voorschot gegeven werd. Ik ga hem niet verplichten, maar wil dat gewoon weten... als het kan aangezien worden als een overeenkomst zal ik dat melden aan het forumbeheerder zodat hij dit bij de aanbiedingen kan zetten. Om zulke toestanden in de toekomst te beperken.
"Ik verkoop de inhoud van mijn zee aquarium voor 1000€ en heb krijg vrijwel direct een bod van 850€ en de dag erna een nieuwe bod van 900€ met de melding dat hij die voor deze prijs wilt nemen. Ik verwittig de eerste bieder dat iemand meer geeft. De 2de bieder ging enkele dagen later terug contact opnemen... maar ik heb zelf moeten mailen. Vandaag laat hij weten af te willen zien van het bod omdat hij zijn wagen bijeen gereden heeft en niet vroeger kon mailen omdat hij in het ziekenhuis lag... Maar hij stond wil in de aquarium winkel gisteren mooi aan te schuiven met een denk ik toch vrij zware zak kooi eten voor vijvervissen. Dus erg zal het niet geweest zijn, maar bon een uitvlucht zoals een ander. Maar doordat hij zei de inhoud te kopen heb ik wel een bestelling gedaan in de veronderstelling dat de verkoop zou door gaan. Dom want weet niet zeker of een forum bericht een wettelijke basis is om al dan niet iets aan te tonen of te bewijzen.
Dus ja alles terug te koop gezet in de hoop dat ik een nieuwe koper kan vinden voor eind van de maand."
groetjes,
Steve