niemand heeft beweert dat facturen duur zijn. Maar er werden wel allusies gemaakt op feit dat dit niks kost.
Voor niets gaat de zon op, maar facturen kosten "zo goed als" niks.
en of we nu 5 of 50 facturen maken wij als slachtoffer van de it branche moeten altijd betalen voor 50 + sofware
Da's zeker niet waar. Er bestaat facturatiesoftware waar je per factuur betaalt. Zeer interessant voor wie slechts sporadisch facturen uitschrijft. Er bestaat ook software waar je per klant betaalt. En of je dan voor die klant 1 factuur of 500 facturen maakt, de prijs blijft gelijk. Iedereen kiest die licentieformule die voor hem of haar het interessantste is. Het is zoals zeggen dat Microsoft licenties duur zijn: Professionele Microsoftlicenties zijn duur, maar er zijn tientallen formules! Ik heb een legale Office 2010 Pro licentie voor 12 € (met een beetje hulp van mijn werkgever weliswaar).
ik hoop dat je nu niet probeert je sector te verdedigen mbt wat men vraagt voor zijn diensten door een zin zoals de ontwetenhedi van klanten
Verdedigen? Ik zeg in een vorige post net dat veel IT bedrijven gewoon te veel aanrekenen!
want anderzijds trek jij van leer tegen mijn sector en dat kan natuurlijk niet.
Heu, dus ik mag niet "van leer trekken" tegen uw sector? Waarom niet? Mogen misbruiken niet aangekaart worden?
Anders ben je een man van 2 maten en gewichten
Kleine opmerking: tel op dit forum even de klachten in verband met aannemingswerken, en de klachten in verband met IT. Het verschil is toch wel opmerkelijk niet? Het is ook te verklaren: mensen worden mondiger en hebben min of meer wel een zicht op wat aannemingswerken inhouden. Dit zicht hebben ze totaal niet op software. Ze beseffen sneller dat ze "in het zak" gezet zijn als het om aannemingswerken gaat, dan wanneer het om software gaat.
Maar GT, geef toe: telkens als een consument (dikwijls terecht) zijn beklag hier doet over een aannemer, ben jij de eerste om de aannemer goed te praten en de consument onwetendheid te verwijten. Ik geef hier tenminste eerlijk toe dat er geldwolven in de IT wereld zitten, en dat mensen die software kopen / laten maken, geregeld "in het zak" gezet worden. Als je een beetje beroepsernst hebt, moet je mistoestanden in je branche kennen / toegeven.