Goeiedag,
Ik bestelde online 2 tickets via een ticketservice (voor een klassiek concert in april).
Het systeem werkt zo dat je eerst een plattegrond van de zaal te zien krijgt, en dat je daarna kaartjes uit een bepaalde categorie bestelt. Vervolgens verschijnt de plaats (rij en stoelnummers) die men u voorstelt, en dan kan je accepteren en doorgaan.
Na een paar keer 'geprobeerd' te hebben werden mij goede plaatsen voorgesteld (geen plaatsen aan de zijkant, rij D stoel 20-21). Dus accepteerde ik en ging over naar de betaling (60 euro). Dit is ook zo verrekend van mijn mastercard.
In mijn bevestigingsmail van de ticketservice daarentegen was mijn order leeg en stond slechts 2 euro aangerekend (de verzendkosten). Ik ging naar de website en ja hoor ik kon nog steeds de plaatsen die ik gereserveerd had aangeboden krijgen!
Ik stuur dus een mail naar de ticketservice omtrent dit probleem. En zeer snel krijg ik een antwoord. Omdat 'ik te lang gewacht had met order afwerken' was 'de reservatietijd voor uw stoelen overschreden' en daarom was het fout gegaan. Men vroeg mij dus mijn bestelling manueel door te geven en dat deed ik ook, met rij en stoelnummers bij. Ik heb de rij en stoelnummers zelf gecopy-paste van de site en expliciet vermeld of men dit in orde kan brengen met de juiste stoelnummers.
Dan krijg ik enkele uren later een automatische mail terug 'uw order is verwerkt' en de plaatsen zijn rij D stoelnummers 3 en 4! Verder staat er in die mail dat het order nooit kan geannuleerd of terugbetaald worden. Ik heb toch teruggemaild maar ik vrees dat men nu gaat beginnen van o de tickets zijn al verwerkt en opgestuurd enz.
Welke rechten heb ik hier? Is hier iets tegen te beginnen? Sommigen vinden dit misschien muggezifterij maar als ik 30 euro voor een concert van 1 uur betaal, dan wil ik op zijn minst goede plaatsen!
Mijn kredietbetaling annuleren kan dat misschien (als snelle oplossing)?
Weet iemand raad?
Bedankt alvast, djorkaef