1. Ik heb zaterdag 22/10/2011 bij Vandenborre een LED-tv gekocht aan 699€ + verzekering (199€) (en alles reeds betaald met eco-cheques in de winkel, niets online besteld).
2. Deze tv komen ze morgenmiddag leveren (zaterdag 29/10/2011).
3. Ondertussen is de prijs van deze tv van 699€ naar 549€ gezakt (een verschil van 150€).
Vraagstelling:
Nu, 150€ is al redelijk wat geld en vroeg ik mij af of er een Belgische/Europese wetgeving bestaat die mij toelaat deze tv terug in te ruilen?
Iets zoals "als consument hebt u 7 dagen bedenktijd"... Het idee is dan om met dat geld deze tv opnieuw aan te kopen en 150€ uit te sparen.
--> Kan iemand dit bevestigen en hiernaar verwijzen?
Een andere mogelijkheid is (indien er effectief een ondersteunende wetgeving bestaat) overeen te komen met Vandenborre het verschil in prijs terug te laten betalen... of desnoods daarmee iets extra in hun winkel aan te kopen.
Advies:
Indien de wetgeving bestaat, is het dan best bij het leveren van de tv, deze:
1. niet te aanvaarden en dus ook niet ondertekenen voor afgifte en dus ook geen tv ontvangen... desnoods hen vragen iets te laten tekenen waarbij ze effectief bevestigen dat ik de tv niet in ontvangst neem (ter bewijs dat ik hem nooit gehad heb).
2. de tv wel ontvangen maar niet laten uitpakken en installeren zodat alles in zijn originele, gesloten verpakking blijft?
Alvast bedankt voor jullie expertise en een spoedige reactie!

Zoals je ziet is het allemaal nogal last-minute helaas.
Groeten,
Thorrific.