Groot pakket ontvangen op mijn naam - Maar Niets besteld?

Fore

Re: Groot pakket ontvangen op mijn naam - Maar Niets besteld

#16 , 27 okt 2011 10:14

Dat de ontvanger geen kosten moet maken is maar logisch. Maar de tafel zou mogen houden? Volgens mij is de context van de wet die jij aanhaalt hier niet van toepassing. Geldt dit dan ook voor een bank die zich vergist en geld stort op de verkeerde rekening?
Dat is beschreven in een ander wetsartikel en je moet dan het geld terugstorten
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#17 , 27 okt 2011 10:33

Turaki citeert fout het wetsartikel ivm terug ophalen goederen;
de "foute" verzender mag inderdaad de bestemmeling NIET verplichten het goed terug te sturen (want dat is geld en energie van je eisen zonder dat de oorzaak bij jou ligt)
Maar de "foute" verzender mag je wel vragen of HIJ/ZIJ ZELF het goed terug mag komen halen.
verzender heeft een fout gemaakt en ze mogen dat zelf proberen rechtzetten.
en als ze slim zijn geven ze je een klein presentje omdat je zo vriendelijk bent geweest om hen te vertellen dat dit goed inderdaad bij jou beland is.
Win-winsituatie :-)

Turaki

#18 , 27 okt 2011 10:44

Om het terug mee te geven, moet je dit "bewaren" tot men er achter komt, en dit staat wel degelijk in het wetsartikel, ook dit vragen is verboden.

Reclame

eylis

#19 , 27 okt 2011 10:55

precies: vragen om het te bewaren is verboden..
maar als de verzender je belt en vraagt: mag ik het komen halen: dat mag wel :-)
het zit hem in een kleine nuance: als je het goed daar niet meer staan hebt, tja dan heeft de verzender geen chance.
Maar als je het braafjes in de garage hebt gezet (zoals de poster heeft gedaan) dan komt het in orde.

Turaki

#20 , 27 okt 2011 11:58

precies: vragen om het te bewaren is verboden..
maar als de verzender je belt en vraagt: mag ik het komen halen: dat mag wel :-)
het zit hem in een kleine nuance: als je het goed daar niet meer staan hebt, tja dan heeft de verzender geen chance.
Maar als je het braafjes in de garage hebt gezet (zoals de poster heeft gedaan) dan komt het in orde.
Goed, laten we dan hierover overeenkomen: TS mag het gerust laten ophalen, maar hij is niet verplicht ervoor te zorgen dat dit in goede kwaliteit terug wordt meegenomen; hij neemt het niet in bewaring. Verzender kan ook geen vergoeding voor eventuele schade eisen dan.
Kunnen we hier mee leven?

eylis

#21 , 27 okt 2011 14:56

dat is 'm exact!

yalika
Topic Starter

#22 , 27 okt 2011 21:47

Vervolg in het verhaaltje

Ik krijg een briefje in de bus van de verzendfirma (DHL) waarop de naam van de persoon staat vermeld die heeft ondertekend ipv mij, mijn buurman dus.
Dat was gisteravond, met daarin de melding dat men heeft geprobeerd mijn colli (geen detail wat of hoe) op te halen, maar dat ik er niet was.

Vervolgens de mededeling in het briefje dat ze morgen een tweede poging ondernemen (vandaag dus) tussen 9u en 12u. Maar goed, ik ga er niet thuis voor blijven, er zijn mensen die werken...

Vanavond kom ik thuis, briefje in de bus, weer de naam van de buurman erop, maar mijn adres, en weer de mededeling (in het Frans) 'tweede poging om uw pakket te komen afhalen'... En nu gaan ze dus niet meer terugkomen, nu moet ik heb opbellen staat erop :-) , maar er staat wel nergens een telefoonnummer vermeld.

Eens weer een reactie afwachten, ik ga niets ondernemen. Ze mogen wel langskomen wanneer ik er ben, maar ik ga er niet voor van het werk thuisblijven.

Bedankt trouwens voor jullie reacties!!

Terug naar “Consumenten Koop”