Verkopen voertuig vader.

William 13
Topic Starter

Verkopen voertuig vader.

#1 , 28 sep 2011 20:05

Zoals de titel al aangeeft:
Mijn vader wil zijn wagen verkopen, graag particulier, en gezien ik wat tijd heb wil ik hem daar graag bij helpen.
Hij is in zijn geheel niet mondig en ook adverteren e.d. is niet aan hem besteed.
Omdat we niet verwachten bij de eerste bezoeker een deal te hebben zou hij de wagen bij mij thuis laten.
Zijn er manieren die toestaan dat ik de wagen in zijn plaats verkoop? (een volmacht bv?).
En de betaling, kan ik die ontvangen?
Ik bedoel, het gaat om een bedrag van om en bij de 15000euro (hopen we alleszins :wink: ) en wat ik gelezen heb is een bankcheque daar
het ideale betaalmiddel voor. Maar kan ik die ontvangen en mag ik met de koper naar mijn bank om de cheque te laten verifiëren?

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 28 sep 2011 23:09

Vraag een voorschot en laat de rest overschrijven op jouw bankrekening.

William 13
Topic Starter

#3 , 29 sep 2011 08:21

Vraag een voorschot en laat de rest overschrijven op jouw bankrekening.
Bij een overschrijving is het tijdsverloop toch wel een storende factor.
Ik zou zelf ook niet happig zijn om aan een particulier een bedrag over te schrijven
want in de verwerkingstijd 'zou' er met de wagen nog vanalles kunnen gebeuren.
Of duwen we dan iets bij in de verkoopsovereenkomst die niet gebruik van het voertuig tijdens die periode garandeert?

Kan ik trouwens zomaar het geld innen op mijn bankrekening (per cheque of overschrijving of zelfs cash) en vervolgens overmaken aan mijn vader?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 30 sep 2011 19:02

Ik denk dat het hier over een circulaire cheque gaat. Dat is een bankcheque die door een bank zelf wordt uitgegeven en de bank is dus zelf de schuldenaar. De bank maakt een circulaire cheque aan NADAT de nodige fondsen bij haar beschikbaar zijn.
Ideaal in de plaats van een contante betaling.
Gezien deze cheque ook op naam is kan alleen de begunstigde hem innen.

Terug naar “Consumenten Koop”