Online bestelling na een maand nog niet ontvangen

matrix79
Topic Starter

Online bestelling na een maand nog niet ontvangen

#1 , 27 sep 2011 18:12

Hallo,

Een maand geleden heb ik op een ééndags-aanbieding site een bestelling geplaatst van ruim 600 euro. Op vandaag heb ik nog steeds niets ontvangen, als ik de klantenservice opbel om uitleg zeggen ze me enkel dat het order vertraging heeft opgelopen. Meer dan dit kunnen ze me niet zeggen...
Volgens het forum van de site hebben verschillende personen 2 weken geleden wel al hun order ontvangen. Vanaf welke periode kun je klacht gaan indienen als je iets niet ontvangen hebt?

Annuleren wens ik voorlopig niet te doen omdat ik dan waarschijnlijk weer een maand mag wachten om mijn geld terug te zien...

Weet iemand raad?
Laatst gewijzigd door matrix79 op 27 sep 2011 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fore

#2 , 27 sep 2011 19:54

Namen verwijderen (Zie forumregels http://www.juridischforum.be/forum/view ... =1&t=20561" onclick="window.open(this.href);return false; en u geen klacht tegen u wil)

Wat zeggen de Algemene voorwaarden over de levertijden?
"Lachen is de kortste afstand tussen mensen." - J.F.Kennedy

matrix79
Topic Starter

#3 , 27 sep 2011 20:19

Dit staat in hun algemene voorwaarden:
7.2 Bovengenoemde levertijden gelden als indicatie en niet als fatale termijn. Mocht de bestelling niet binnen 30 dagen geleverd zijn, dan heeft de koper het recht om de bestelling kosteloos te annuleren.

Reclame

Sirius_Legal
Contacteer: Website

#4 , 28 sep 2011 10:08

Bste,

Het antwoord is simpel: 30 dagen vanaf bestelling, ongeacht wat er in hun algemene voorwaarden staat (als je als consument koopt en niet als bedrijf tenminste) met recht om je voorschotten terug te krijgen en schadevergoeding te eisen als je schade kan bewijzen (zal zelden het geval zijn).

Art. 48 WMPC zegt immers dat bij verkoop op afstand (en dus via internet) het volgende geldt:

§ 1
Tenzij de partijen anders zijn overeengekomen, moet de onderneming de bestelling uitvoeren uiterlijk binnen dertig dagen te rekenen van de dag volgend op die waarop de consument zijn bestelling aan de onderneming heeft toegezonden.
Indien de onderneming de overeenkomst niet tijdig uitvoert, heeft de consument het recht deze zonder gerechtelijke tussenkomst en met eenvoudige kennisgeving aan de onderneming, te ontbinden, mits op dat ogenblik de onderneming het bestelde goed nog niet heeft verzonden of nog geen aanvang heeft gemaakt met de verstrekking van de bestelde dienst, dit alles onverminderd het recht van de consument op schadevergoeding zo daar aanleiding toe bestaat.
Geen enkele vergoeding en geen onkosten kunnen van de consument worden geëist uit hoofde van deze ontbinding. Bovendien moet de consument binnen dertig dagen de bedragen terugbetaald krijgen die hij desgevallend als betaling heeft gestort.
"It's not what you look at that matters, it's what you see" (Henri D. Thoreau)

matrix79
Topic Starter

#5 , 28 sep 2011 10:51

Volgens sommigen op het forum is het al eerder gebeurd dat ze plots een mail kregen met daarin de mededeling dat het product niet meer voorradig is en dat ze hun geld terug zullen krijgen... Wat als je daar geen genoegen mee neemt? Kun je eisen dat ze alsnog je product leveren?
Ik wil me even verduidelijken, het gaat om een apparaat dat ze aanboden voor 600 euro ipv 850 euro. Was dus een mooie zaak, daarom wil ik niet annuleren.

Terug naar “Consumenten Koop”