Het moet mij weeral voorvallen...
Gisteren komen er eindelijk eens mensen naar mijn wagen kijken die al eventjes te koop staat. Alles lijkt goed te zijn en uiteindelijk na 2u te hebben zitten praten beslissen ze hem te nemen. Ze vragen wat mijn laatste prijs is "zo meenemen zonder keuring" en ik zeg ze 4200€ (ik kom al van 4600€ zo meenemen) en 5200€ gekeurd. Ze zeggen dat het OK is voor 4200€ en ik geef ze daar nog enkele extra's bij zoals een radio, versterker en subwoofer en een nieuwe set regelbare ophanging want had gezegd dat die aan vervanging toe was. Dus ze krijgen een heel pak voor hun 4200€ ze moeten enkel zelf de vering laten steken en naar de keuring gaan want verder is er niets aan. (kan waarschijnlijk zelf zo door de kleuring geraken want de vering is nog goed maar op zijn einde)
Ze geven een voorschot van 200€ zodat ze dan nog maar 4000€ moeten geven als je hem donderdag komen halen.
Ik ben deze morgen dan direct naar de garage gereden want ja nu hij verkocht was kan ik mijne gaan vastleggen.
Ik ben nog geen 15min uit de garage of die mensen bellen dat ze hem toch gekeurd willen want ze vertrouwen het niet echt... ik zeg dat ik naar de garage zal gaan voor een afspraak voor de veren te monteren en naar de keuring te gaan. Wat voor hen OK blijkt te zijn...
Tot ze mij na 1u nog eens bellen dat ze niets extra willen betalen voor de keuring en de plaatsing van de verlaging...
Als ik hier niet mee akkoord was kwam hij vandaag nog zijn voorschot terug halen.
Wat kan ik hier nu doen? Ben ik verplicht het voorschot terug te geven? Kan ikzelf vandaag nog de garage laten weten dat ik ook moet afzien van de aankoop van mijn nieuwe wagen? Ga ik mijn voorschot verliezen. Kan ik ze verplichten hem te kopen aan mijn prijs indien hij gekeurd wordt?
Wie kan hier wat vragen beantwoorden?
Op papier staat enkel dat ze een voorschot gegeven hebben voor de aankoop van mijn wagen van 200€ op de totale som van 4200€... zonder dat er vermeld staat dat hij niet gekeurd wordt. Dus dat zou wel kunnen dat ze kunnen eisen hem gekeurd te hebben voor deze prijs (maar daar kan ik nog mee leven) want ben blij dat hij verkocht geraakt... moet een break met trekhaak hebben voor mijn werk en als ik dien niet heb zou ik mijn job kunnen verliezen want was een voorwaarde van de baas.