#22 , 16 aug 2011 09:23
Ik ben gisteren ook naar de markt geweest, maar inderdaad geen smoothiemaker tegengekomen... De smoothiemaker is dus van "Pro V Line". Ik vind daar niet veel over terug op internet. Verschillende shops die deze aanbiedt, maar ik vind geen website van de producent van deze machine.
Misschien kan je proberen om via deze shops aan informatie te geraken over de fabrikant van de smoothiemaker? Als je er een aantal contacteert met de melding dat je zelf zo'n toestel gekocht hebt op de makrt, maar dat het nu defect is en je niet weet tot wie je je moet wenden (aangezien de marktkramer niet meer "contacteerbaar" is), zal er misschien wel ééntje tussen zitten die zo vriendelijk is je meer gegevens over de fabrikant te verstrekken. Dan kan je weer verder.
De eindeverkoper is inderdaad verantwoordelijk voor de waarborg, maar als deze niet meewerkt, kan je je best direct tot de fabrikant zelf richten. Indien deze een beetje zijn reputatie wil hoog houden (wat in dit geval mogelijk te betwijfelen valt) zal deze de garantieplicht op zich nemen (dit is het geval bij vele computermerken: als de computershop moeilijk doet: rechtstreeks contact opnemen met het merk, geeft vaak veel betere resultaten).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!