smoothiemaker

bryan712
Topic Starter

Re: smoothiemaker

#16 , 15 aug 2011 12:19

zeg,wie ben jij eigenlijk...ga jij bepalen om dit topic te sluiten?? Ik heb mij de vragen gesteld wat ik kan doen,het is hiervoor toch een forum??En niemand heeft mij dan ook gezegd welke dingen ik kan doen.bv naar wie moet ik aangetkende brieven schrijven?En nogmaals,ik koop op de markt wat ik wil,en ja,hier heb ik een zware miskoop gedaan,maar moet ik mij daarvoor zomaar laten doen?En mij nogal laten beschuldigen door jou...Ik stel hier de vraag wat ik kan doen,mar heb hier nog geen deftig antwoord op gekregen hoor..hier zitten toch mensen die weten wat ik het beste doe,maar die antwoorden niet..tja,sorry,maar jouw mening heb ik niet gevraagd,en jij moet hier niet beslissen om dit topic te sluiten!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bryan712
Topic Starter

#17 , 15 aug 2011 12:34

trouwens,ik ben hier niet om uitgescholden te worden,maar om hulp te vragen...

bryan712
Topic Starter

#18 , 15 aug 2011 15:56

hoe kan ik hier deftig advies krijgen,en van wie,want ik krijg hier geen reactie op,behalve van mensen die gewoon mee lezen via dit forum..ik heb de verkoper terug gecontacteerd,en nu zegt hij dat hij na 6 weken niet meer verplicht is om mij verder te helpen,maar dat ik dan via het fabriek moet..en vanavond,of morgen is hij niet thuis zegt hij,ik moet hem woensdag opbellen om die dag een afspraak te maken,maar ik heb nagekeken,dan zijn die 6 weken voorbij..dus zal hij mij woensdag zeggen dat hij mij niet verder hoeft te helpen!Ik heb nu daarnet ook van die dame van op de markt vernomen dat hij ondertussen al met een anrder product op de markt staat..Graag echte hulp aub,niet van mensen die er zelf geen verstand van hebben.dit is toch een juridisch forum,dus moeten hier toch mensen op het froum zijn die hier echt verstand van hebben,en mij echt kunnen verder helpen!

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#19 , 15 aug 2011 19:45

Staat er geen merk op het toestel? Kan je dat dan niet via GOOGLE even opsnorren en dan de invoerder ervan kontakteren? Of is het een wit produkt, totaal merkloos.
Koop nooit dingen die ze bij die verkoopsprogramma's op TV aanprijzen. gewoonlijk dubbel zo duur als ze waard zijn. En prullen die na enige tijd ergens achteraan in een kast verdwijnen.
Mensen laten zich graag in de luren leggen.

bryan712
Topic Starter

#20 , 15 aug 2011 19:54

..ja,het is een smoothiemaker pro V,maar ik wist niet dat ze deze ook op tv verkochten,ik kijk niet naar die programma's..het is nochtans een zeer leuk toestel,ik gebruikte het meermaals per dag,ale ja,de 5 dagen dat het gewerkt heeft toch..dom,ik weet het,maar het is te laat,en ik vind nu niet dat deze verkoper zomaar vrijuit kan gaan..

Oude Belg

#21 , 16 aug 2011 09:15

ik heb de verkoper terug gecontacteerd,en nu zegt hij dat hij na 6 weken niet meer verplicht is om mij verder te helpen,maar dat ik dan via het fabriek moet.
Totale onzin. Hij is als eindverkoper verantwoordelijk voor de waarborg. http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... _garantie/
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Gebruiker21

#22 , 16 aug 2011 09:23

Ik ben gisteren ook naar de markt geweest, maar inderdaad geen smoothiemaker tegengekomen... De smoothiemaker is dus van "Pro V Line". Ik vind daar niet veel over terug op internet. Verschillende shops die deze aanbiedt, maar ik vind geen website van de producent van deze machine.

Misschien kan je proberen om via deze shops aan informatie te geraken over de fabrikant van de smoothiemaker? Als je er een aantal contacteert met de melding dat je zelf zo'n toestel gekocht hebt op de makrt, maar dat het nu defect is en je niet weet tot wie je je moet wenden (aangezien de marktkramer niet meer "contacteerbaar" is), zal er misschien wel ééntje tussen zitten die zo vriendelijk is je meer gegevens over de fabrikant te verstrekken. Dan kan je weer verder.

De eindeverkoper is inderdaad verantwoordelijk voor de waarborg, maar als deze niet meewerkt, kan je je best direct tot de fabrikant zelf richten. Indien deze een beetje zijn reputatie wil hoog houden (wat in dit geval mogelijk te betwijfelen valt) zal deze de garantieplicht op zich nemen (dit is het geval bij vele computermerken: als de computershop moeilijk doet: rechtstreeks contact opnemen met het merk, geeft vaak veel betere resultaten).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

mava105

#23 , 16 aug 2011 15:54

Heeft het toestel een CE keurmerk? Anders mag het hier zelf helemaal niet verkocht worden.

bryan712
Topic Starter

#24 , 17 aug 2011 21:27

Had de verkoper maandag nog aan de lijn,hij maakte serieus ruzie..hij zei dat ik vandaag moest terug bellen,voor afspraak om mijn toestel bij hem thuis te doen,zodat hij het kon laten herstell.Ik deed dus ook maar vriendelijk.Morgen mag ik dus bij hem om dat toestel gaan.
Nu staat het toestel in reklame in de makro,in het boekje terug naar school..Ben beniuewd voor morgen..

bryan712
Topic Starter

#25 , 18 aug 2011 18:34

ben dus deze namiddag nogmaals bij de verkoper thuis geweest,en hij was zo vriendelijk als wat,terwijl hij mij maandag aan de telefoon nog aan het uitmaken was,en kregg zonder boe of ba een nieuw toestel..nu eens beniuewd hoelang dit zal mee gaan..

Topgear90

#26 , 19 aug 2011 16:16

ben dus deze namiddag nogmaals bij de verkoper thuis geweest,en hij was zo vriendelijk als wat,terwijl hij mij maandag aan de telefoon nog aan het uitmaken was,en kregg zonder boe of ba een nieuw toestel..nu eens beniuewd hoelang dit zal mee gaan..
Je had beter je geld teruggevraagd... De miserie zal wellicht, zoals je zelf aangeeft, ooit herbeginnen...

Nuja liever een nieuw toestel dan niets!

Gebruiker21

#27 , 19 aug 2011 16:19

Je had beter je geld teruggevraagd...
Volledig akkoord. Je hebt nu kapotte rommel ingeruild voor rommel die nog kapot moet gaan.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bryan712
Topic Starter

#28 , 19 aug 2011 19:43

denk je dat ik dat niet meermaals gevraagd heb..mijn geld terug..maar dat wou hij zeker niet..dus wat kon ik meer doen???

Lightning

#29 , 19 aug 2011 19:55

§ 3. De consument heeft het recht van de verkoper een passende prijsvermindering of de ontbinding van de koopovereenkomst te eisen :
- indien hij geen aanspraak kan maken op herstelling of vervanging, of
- indien de verkoper niet binnen een redelijke termijn of zonder ernstige overlast voor de consument de herstelling of de vervanging heeft verricht.
Aan geen van beiden lijkt mij voldaan, waardoor er geen sprake kan zijn van ontbinding van de koopovereenkomst.

4ringsdude

#30 , 13 sep 2011 12:27

3 weken verder? Is het toestel nog in werkende staat of heeft hij een slag van 230V gekregen en kan hij het niet meer verder vertellen?

Terug naar “Consumenten Koop”