onrechtmatig opeisen distributiekosten stroomleverancier

yakuza
Topic Starter

Re: onrechtmatig opeisen distributiekosten stroomleverancier

#16 , 01 sep 2011 20:03

ze spreken hun eigen beetje tegen, de "regeling" die hun deze inkomsten verzekerde is vernietigd/onwettig verklaard door 1 van de hoogste organen van het land en is geldig over heel het gebied van Eandis met "onmiddelijke" ingang.

het klopt dat iedereen apart dit geld terug zal moeten eisen, maar vanuit Eandis hun "standpunt" gezien zullen ze dit nooit vrijwillig doen, het zal hier immers over ettelijke miljoenen/miljarden gaan.

ja, ik ben ook bezig deze terug te vorderen, ja ze doen ook moeilijk, maar laten we zeggen dat "revenge a dish best served cold" is :mrgreen:
Hoe pak jij het aan bij terugvordering?
Aangetekend schrijven, advovaat,vrederechter,...?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Joeri_J

#17 , 02 sep 2011 11:23

Een standaard antwoord van Luminus:
Beste heer

Een rechtbank heeft 1 wetsartikel vernietigd met betrekking tot de distributietarieven. De distributietarieven dekken de kosten van de DNB. Ze worden gefactureerd door Luminus die ze vervolgens aan de DNB doorstort. De beslissing van de rechtbank is een heel technische beslissing, die niet wil zeggen dat de distributietarieven zelf ook vernietigd zijn. Deze tarieven blijven geldig.

Moet ik mijn factuur betalen?
Ja. De facturen van Luminus zijn op de tarieven van uw DNB gebaseerd zoals ze door de CREG goedgekeurd werden. Deze tarieven staan op de website van de CREG gepubliceerd. Dit zijn de enige officiële tarieven van toepassing en Luminus factureert deze tarieven.

Krijg ik mijn vorige facturen terugbetaald ?
Neen. De betrokken gerechtelijke beslissing betreft maar één wetsartikel en brengt de vernietiging van de tarieven van uw DNB niet met zich mee. Alle facturen die u ontvangen hebt werden op deze tarieven gebaseerd en blijven dus volledig geldig.

Wat zal in de toekomst gebeuren ?
De CREG en de regering bekijken momenteel de toestand. Luminus past in ieder geval de tarieven toe zoals ze door de CREG worden goedgekeurd, in overeenstemming met de wetgeving van toepassing. Moesten er zich wijzigingen in de tarieven voordoen dan zullen we deze onmiddellijk toepassen.

Voor bijkomende informatie kan u ons steeds contacteren.

Met vriendelijke groeten

Christel

Luminus klantendienst

Iemand idee of rechtsbijstand van uw familiale of woning verzekering aanspreekbaar is om hiervoor een procedure op te starten?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”