Ik heb een maand geleden meegedaan met een actie van een online groepsaankoopsite waarbij we adh van een voucher serieuze korting konden krijgen voor een afslankingsprogramma op het internet. Wij hebben ons daar dan voor ingeschreven want de kostprijs was slechts 50 euro. Na betaling kregen we een mailtje met de toegangscode die je bij het inschrijven moest gebruiken. En dan zou de korting onmiddellijk doorverrekend worden.
Maar daar wringt het schoentje: die code werkt helemaal niet. Er moets iets mis zijn met de samenstelling van de code want de website herkent de code niet. Ik krijg altijd een foutmelding dat de code verkeerd is. Geen probleem: ik bel naar een online groepsaankoopsite en de medewerker zei mij dat ik eens contact moest opnemen met de site zelf en hen het probleem voorleggen. Indien ik nog geen antwoord zou ontvangen, mocht ik terugbellen en zouden ze rechtstreeks de vertegenwoordiger aanspreken.
Zo gezegd, zo gedaan en meer dan een week later nog steeds geen nieuws. Ik bel dan terug naar een online groepsaankoopsite met die melding en de persoon aan de lijn zei mij dat ze het zouden regelen en mij een via email een nieuwe code verschaffen. Ik heb enkele weken geduld uitgeoefend en heb dan maar gisteren opnieuw gebeld, nadat ik in totaal wel meer dan een uur op de wachtrij zat.
Die persoon zei mij dan doodleuk dat ik opnieuw contact moest opnemen met de site en dat zij er NIKS meer aan konden doen aangezien zij slechts tussenpersoon zijn. Ik vertelde dan dat ik reeds enkele keren heb gebeld met een online groepsaankoopsite en dat ZIJ een oplossing zouden zoeken voor mij. Maar mevrouw aan de lijn zei dan botweg: sorry, ik heb geen gegevens in de computer staan dat jij hebt gebeld en dat die zaken werden gezegd. Daar stond ik dan mooi in mijn blootje.
Dan wilde ik beroep doen op mijn verzakingsrecht, maar zij zei dan dat ik er geen recht meer op heb omdat de 14 dagen zijn gepasseerd sinds de aankoop. Kan dat zomaar? een online groepsaankoopsite houdt mij meer dan een maand zelf aan het lijntje, om dan doodleuk te zeggen dat IK het toch nog zelf moet oplossen EN dat ik mijn verzakingsrecht al lang kwijt ben? Dat zijn toch gangsterpraktijken op die manier? Ik heb niet eens kunnen kennismaken met de dienst waar ik voor heb betaald (lees: de dienst werd nog niet eens geleverd), en ik kan geen retour meer krijgen?
Weet iemand of ik iets kan doen tegen de huidige situatie? een online groepsaankoopsite maakt het zichzelf zo gemakkelijk door foutieve codes door te sturen en zichzelf in het reine te houden door te stellen dat zij slechts tussenpersoon zijn? Ik word door een online groepsaankoopsite van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk heb ik als resultaat: betaald voor een dienst die ik niet krijg, genoeg telefoonkosten van altijd aan de lijn te hangen en nog eens mijn recht ontzegd van verzaking...
[geen namen bedrijven:Vandebos]