Verzakingsrecht op een online groepsaankoopsite

ray
Topic Starter

Verzakingsrecht op een online groepsaankoopsite

#1 , 24 aug 2011 01:19

Ik heb een maand geleden meegedaan met een actie van een online groepsaankoopsite waarbij we adh van een voucher serieuze korting konden krijgen voor een afslankingsprogramma op het internet. Wij hebben ons daar dan voor ingeschreven want de kostprijs was slechts 50 euro. Na betaling kregen we een mailtje met de toegangscode die je bij het inschrijven moest gebruiken. En dan zou de korting onmiddellijk doorverrekend worden.

Maar daar wringt het schoentje: die code werkt helemaal niet. Er moets iets mis zijn met de samenstelling van de code want de website herkent de code niet. Ik krijg altijd een foutmelding dat de code verkeerd is. Geen probleem: ik bel naar een online groepsaankoopsite en de medewerker zei mij dat ik eens contact moest opnemen met de site zelf en hen het probleem voorleggen. Indien ik nog geen antwoord zou ontvangen, mocht ik terugbellen en zouden ze rechtstreeks de vertegenwoordiger aanspreken.

Zo gezegd, zo gedaan en meer dan een week later nog steeds geen nieuws. Ik bel dan terug naar een online groepsaankoopsite met die melding en de persoon aan de lijn zei mij dat ze het zouden regelen en mij een via email een nieuwe code verschaffen. Ik heb enkele weken geduld uitgeoefend en heb dan maar gisteren opnieuw gebeld, nadat ik in totaal wel meer dan een uur op de wachtrij zat.

Die persoon zei mij dan doodleuk dat ik opnieuw contact moest opnemen met de site en dat zij er NIKS meer aan konden doen aangezien zij slechts tussenpersoon zijn. Ik vertelde dan dat ik reeds enkele keren heb gebeld met een online groepsaankoopsite en dat ZIJ een oplossing zouden zoeken voor mij. Maar mevrouw aan de lijn zei dan botweg: sorry, ik heb geen gegevens in de computer staan dat jij hebt gebeld en dat die zaken werden gezegd. Daar stond ik dan mooi in mijn blootje.

Dan wilde ik beroep doen op mijn verzakingsrecht, maar zij zei dan dat ik er geen recht meer op heb omdat de 14 dagen zijn gepasseerd sinds de aankoop. Kan dat zomaar? een online groepsaankoopsite houdt mij meer dan een maand zelf aan het lijntje, om dan doodleuk te zeggen dat IK het toch nog zelf moet oplossen EN dat ik mijn verzakingsrecht al lang kwijt ben? Dat zijn toch gangsterpraktijken op die manier? Ik heb niet eens kunnen kennismaken met de dienst waar ik voor heb betaald (lees: de dienst werd nog niet eens geleverd), en ik kan geen retour meer krijgen?

Weet iemand of ik iets kan doen tegen de huidige situatie? een online groepsaankoopsite maakt het zichzelf zo gemakkelijk door foutieve codes door te sturen en zichzelf in het reine te houden door te stellen dat zij slechts tussenpersoon zijn? Ik word door een online groepsaankoopsite van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk heb ik als resultaat: betaald voor een dienst die ik niet krijg, genoeg telefoonkosten van altijd aan de lijn te hangen en nog eens mijn recht ontzegd van verzaking...

[geen namen bedrijven:Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 aug 2011 11:08

In uw verhaal wordt veel "gezegd", maar heb je ook al eens iets geschreven, een AS bvb?

Vandebos

#3 , 24 aug 2011 11:48

As schrijven naar de maatschappelijke zetel van het bedrijf. Zij hebben u uiteindelijk een product verkocht dat niet beantwoord aan de vereisten. Het is aan hen om deze zaak recht te zetten.

Vermeld in uw schrijven dat:

- u binnen de 14 kalenderdagen dagen na kennisname ofwel een product verwacht dat beantwoord aan de vereisten (een werkende code) of een terugstorting.
- u bij gebrek aan antwoord een klacht deponeert bij de economische inspectie.

Of als u via een kredietkaart betaald hebt kan u steeds trachten de betaling te laten annuleren.

Reclame

ray
Topic Starter

#4 , 25 aug 2011 00:21

Bedankt voor de reacties. Ik heb inderdaad nog geen aangetekend schrijven verstuurd. Dat lijkt mij idd geen slecht idee. Ik vind dat Groupon zich er op die manier wel gemakkelijk van af maakt door gewoon te zeggen dat ze maar een tussenpersoon zijn en uiteindelijk niks te maken hebben met de deal zelf. Ze durfden zelf zeggen dat ik tevreden mag zijn dat ze mij desondanks nog willen helpen met een contactnummer van de site zelf. Het enige probleem: het is een internationaal nummer en daar weiger ik naartoe te bellen.

ganapathi tantra

#5 , 25 aug 2011 06:57

dit is volgens mij het nieuwste "kat in de zak" scenario dat op internet ronddwaalt.
Het is voor de vele structuren die dit organiseren zo makkelijk om zich aan allerlei verplichtingen te onttrekken dat ik niet goed snapt dat men
daar nog inloopt.
Begrijp mij niet verkeerd u hebt alle rechten en er is u tekort gedaan maar zijn al die zaken niet een beetje te doorzichtig om daar nog aan
mee te doen ?
De zogezegde 'tussenpersoon" speelt het wel slim want zij hebben u wel verder geholpen met het verstrekken van info nl. een telefoonnummer.
Dat u weigert er naar te bellen is uw verantwoordelijheid maar evengoed begrijp ik u misschien is dit al een tweede valstrik nl. een zwaar betalend
internationaal nummer dat u voor 1 minuut misschien wel vijf euro kost of zo.
Ik zou zo denken: grmlgroml grrrrrrrrrrrr tandegeknars, zeer zure appel , doorbijten, omdraaien en niet achteruit kijken. Bij betaling met kredietkaart
idd proberen te recupereren
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Consumenten Koop”