Klacht over reeds betaalde factuur...2 jaar later...

bobn
Topic Starter

Klacht over reeds betaalde factuur...2 jaar later...

#1 , 23 aug 2011 09:43

Een tweetal jaar geleden heeft een aannemer enkele m² vloer gelegd in onze nieuwbouw. Hij vroeg als voorschot de helft van het bedrag (€1000) en de rest mochten we cash betalen na plaatsing. Omdat we destijds nog geen plinten hadden laten zetten, plaatsten we deze week een nieuwe bestelling bij hem.
Nu kreeg ik gisteren een telefoontje van zijn boekhouder dat ze gezien hadden dat ik nog een openstaande factuur heb staan bij hen. Toen ik zei dat dit toen cash betaald werd, vroeg hij naar een bewijs hiervan. Ik heb gisteren gezocht, maar dat bewijs kan ik niet meer vinden (na twee jaar verwacht je ook geen problemen meer!).

Wat moet ik nu doen? Kan deze aannemer eisen dat ik deze factuur na twee jaar(nogmaals) betaal? Ze hebben mij nooit een aanmaning of zoiets gestuurd, dus volgens mij zijn ze het gewoon vergeten te registreren.

Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 23 aug 2011 10:49

het is de boekhouder ( firma ) die beweerd dat er nog een schuld is, het is aan hun om deze te bewijzen.

stuur de firma/boekhouder een aangetekende brief waarin u hen uw verhaal doet, dan heeft u indien ze verder gaan een bewijs dat de bewering van de boekhouder betwist

bobn
Topic Starter

#3 , 23 aug 2011 12:19

Ja, dat kan ik alvast doen. Ik maak me vooral zorgen omdat ik ook zelf geen bewijzen in handen heb, want de betaling is niet elektronisch gebeurd...

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 aug 2011 13:42

In principe moet je betalingsbewijzen 10 jaar bewaren, dacht ik. Dat dit in praktijk bijna niet gebeurt, daar kan ik goed inkomen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bartvdv

#5 , 23 aug 2011 14:09

De boekhouder zal er wel geen probleem mee hebben om aan te tonen dat er nog een bedrag openstaat. Als de TS geen betaling kan aantonen en hij niet gesteund wordt door de aannemer zelf die het geld cash heeft ontvangen, dan trekt de boekhouder aan het langste eind. Het bedrag nu betwisten zal alleen voor wat uitstel zorgen. De TS kan dus alleen rekenen op de goodwill van het bedrijf en hopen dat de boekhouder ergens op een of andere wachtrekening een bedrag heeft staan waarvoor hij geen verantwoordingsstuk kan vinden.

Gebruiker21

#6 , 23 aug 2011 14:30

Wat is de verjaringstermijn eigenlijk van zoiets?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker34

#7 , 23 aug 2011 14:46

De vordering van aannemers tot betaling van kosten verjaart na verloop van tien jaar.

De kosten van advocaten en deskundigen na vijf jaar.
Vorderingen van medische en paramedische zorgen na twee jaar.
Kosten van gerechtsdeurwaarder door verloop van één jaar, enz. enz...
Je hebt ook een verjaringstermijn van zes maanden, zoals bij hotelhouders, tafelhouders, arbeiders, enz.

Gebruiker21

#8 , 23 aug 2011 15:23

De vordering van aannemers tot betaling van kosten verjaart na verloop van tien jaar.
Voila, dan zat ik er boenk op met de bewaringstermijn van betalingsbewijzen ;). Jammer genoeg voor de TS.

Terug naar “Consumenten Koop”