Bij deze nog even de allerlaatste update. De zaak is nu volledig afgerond. Misschien handig voor wanneer iemand dit forum doorzoekt op gelijkaardige informatie.
Informatique kon me één maand geleden opnieuw de monitor verzenden.
All4Games deed de verzending eergisteren en ik mocht daarnet (één uurtje geleden) het toetsenbord in ontvangst nemen.
Ik heb geen klacht ingediend bij de politie, noch voor diefstal, noch voor schriftvervalsing.
De procedure was zo dat ik via beide webwinkels een aanvraag tot onderzoek bij TNT/post.nl moest indienen. Zelf mocht ik geen contact opnemen met TNT, enkel de leverancier kan dit. Het enige wat ik kon doen (en ook deed) was vriendelijk vragen aan beide webwinkels wat de status was van TNT's onderzoek. Naar herhaaldelijk aandringen (op een heel vriendelijk en diplomatische manier) is hier dan uiteindelijk een positief gevolg aan gegeven.
TNT heeft beide pakketjes als afzonderlijk en los incident beschouwd (wat onbegrijpelijk is: zelfde pakjesman leverde beide pakjes tegelijkertijd aan dezelfde persoon). Dat is de reden waarom er een maand verschil zit tussen het opnieuw verzenden van beide producten.
Alvast ook dank voor de hulp die me hier werd aangeboden.
PS: Meteen nadat ik ontdekte dat de pakketjes gestolen werden, heb ik ook contact opgenomen met ECC Belgie (Europees Centrum voor de Consument). Op die email (verzonden 20 Juni) kreeg ik antwoord 3 augustus: men heeft te kampen met een overvloed aan dergelijke vragen. Men ging me bijstaan indien ik klacht wou indienen / juridische bijstand krijgen en vroeg me om e-mailcorrespondentie & aankoopbewijzen. Deze procedure heb ik nu ook stopgezet, gezien het positieve gevolg.
http://www.eccbelgium.be/contacts-s11036.htm" onclick="window.open(this.href);return false;