Annulering van aankoop op beuzen

alansnow
Topic Starter

Annulering van aankoop op beuzen

#1 , 25 jul 2011 12:44

Op een voedingsbeurs in Brussel in juni, heb ik 24 flessen wijn besteld tegen een prijs van Eur 370,--. Ik heb betaald via credietcard. Volgende dag heb ik vastgesteld dat deze wijn veel te duur was in vergelijking met andere leveranciers. Ik heb per aangetekende brief (binnen 5 dagen) mijn bestelling geannuleerd.
Gedurende 6 weken, heb ik niets gehoord van het bedrijf.... Na 4 weken heb ik een herinerings email verstuurd i.v.m. de geannuleerde bestelling.

Nu, 6 weken later hebben zij geprobeerd de wijn te leveren bij mij in Nederland. Ik heb de levering niet geaccepteerd.

Mijn vraag: heb ik het recht om deze bestelling te annuleren?
Met vriendelijke groet,
Alan Snow

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker34

#2 , 25 jul 2011 13:16

Kopen op een beurs geeft u het recht om de koop te annuleren binnen de 7 werkdagen. Maar… u hebt dit recht verloren, aangezien u direct betaald hebt.

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jul 2011 15:47

Die standen van wijnhandelaars op een beurs zij alleen goed om eens goed en gratis van diverse wijnen te proeven. De wijn aan die standen is gewoonlijk van een goede kwaliteit. Laat u echte NIET overhalen een bestelling te plaatsen, want je bent bedrogen waar je bijstaat. De geleverde wijn is meestal van een veel slechtere kwaliteit, en daarbij nog vele malen duurder dan bij uw plaatselijke wijnhandelaar og grootwarenhuis.
Tijdens mijn studententijd hebben wij eens met 4 vrienden alle wijnstands van een plaatselijke beurs gedaan, en een stuk in ons voeten gedronken. Gratis natuurlijk, en NIETS besteld. Er waren toen ook nog zo geen alkoholcontroles. :lol:

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”