overname wagen door garage

sidoniake
Topic Starter

overname wagen door garage

#1 , 25 jul 2011 11:25

Hoi,

Zaterdag vertelde mijn oom mij dat hij een nieuwe wagen had aangekocht en
zijn oude wagen had overgegeven aan de garage. Het kreeg hiervoor een recyclagepremie
van 1100 euro.
Ik stelde hem voor om dan die wagen over te nemen voor mijn zoon.
Wij brachten samen een bezoek aan de garage en die ging daarmee akkoord.
We moesten dan wel vandaag bellen om hem dit melden.
Nu bel ik vandaag naar de garage en krijg ik te horen dat hij die wagen reeds verkocht
heeft voor 2500 euro. Hij heeft daarvoor zaterdag, na ons bezoek, een voorschot ontvangen.
Mijn vraag: is mijn oom verplicht om zijn wagen over te geven aan de garage, of mag
hij die verder verkopen aan ons?
Wat ik wel raar vind is dat die garagist de auto verkocht krijgt, zonder dat de auto daar aanwezig
is, want mijn zoon heeft daar zaterdag mee rondgereden om hem te testen.
Alvast bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 25 jul 2011 11:43

Waarschijnlijk was de overname (recyclagepremie) opgenomen in het prijsvoorstel waar uw oom mee akkoord ging, en moet hij dus zijn oude wagen aan de garagist afgeven.
Ook opletten dat de garagist niet tracht een hoger bod van u te krijgen! Indien hij de wagen echt verkocht heeft en al een voorschot heeft, kan u hem niet meer kopen. Elke andere uitleg (zal het voorschot wel terugbetalen, geen probleem) is gezwans om van u een hogere prijs te krijgen.

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”