Niet verkrijgen cash - back vergoeding ( valse reclame )

Denicio
Topic Starter

Niet verkrijgen cash - back vergoeding ( valse reclame )

#1 , 05 jul 2011 11:10

Volgende mail werd door mij op 16 juni aan X verzonden nadat we de cash back vergoeding, waar we recht op hebben / hadden nog niet hebben mogen ontvangen :

"""""Ik zend u onderhavig schrijven naar aanleiding van ons telefonisch gesprek dd. 15 juni 2011.

Op datum van 21/03/2011 werd te Y Oostende een fototoestel aangekocht van het merk X type alfa 55.
Dit voor een bedrag van 1049 euro.

Verpakt in de doos bevond zich een document, hetwelke aan ons de mogelijkheid bood tot 100 euro cash - back.

Zoals beschreven in de algemene voorwaarden werden de nodige documenten, tot het verkrijgen van de cash - back, aan uw diensten, per post,
overgemaakt op datum van 28 maart 2011. Een goede ontvangst van deze werd in ons telefonisch gesprek dd. 15 juni bevestigd.

Echter dienen wij op te merken dat wij, tot op heden, deze vergoeding nog niet hebben mogen ontvangen.

Een telefonisch contact met één der uwer medewerkers leert ons het volgende :

- de aanvraag werd tijdig ontvangen
- er werd niet voldaan aan de terugbetaling om reden dat er een foutieve streepjescode werd meegegeven
- aangaande het voorgaande werd er door één der uwer medewerkers met ons telefonisch contact opgenomen dd. 29 april, echter kreeg u geen gehoor

Wij wensen te benadrukken dat wij geen weet hebben van een oproep dewelke door ons gemist werd.

Graag had ik u er op attent gemaakt dat er aan volgende voorwaarden dient te worden voldaan :

- de ingevulde waardecoupon
- kopie van de factuur of kassaticket met vermelding van aankoopdatum
- de originele streepjescode van de verpakking van het aangekochte product

Zoals voorheen beschreven werd aan alle voorwaarden voldaan om recht te hebben op de cash - back.

Wij vernemen dat er door ons de foutieve streepjescode werd overgemaakt, zijnde deze van de doos en niet deze dewelke op de doos werd geplakt.
Naar onze mening kan de enige originele streepjescode deze zijn dewelke in de doos verwerkt is.

Deze hebben we dan ook uitgeknipt en aan uw bedrijf overgemaakt. Het lijkt ons dat het bij dit gegeven aan duidelijkheid ontbreekt - de originele streepjescode ( een stikker op de doos kan immers door iedereen worden aangebracht ) - en dat wij ter goeder trouw de code uit de doos aan u hebben overgemaakt.

Hopende op een spoedige en positieve reactie groeten wij u met de meeste hoogachting.""""

We kregen geen reactie van X, waarop we wederom met de klantendienst gebeld hebben. We kregen droog volgend antwoord per mail, een dag later :

Om u hierover te informeren is op 8 april uw aanvraag met een begeleidend schrijven naar u terug gestuurd. In het begeleidend schrijven stond ook reeds vermeld wat er aan uw aanvraag ontbrak.

In de actie voorwaarden, welke ook te vinden zijn op http://www.sony.nl/hub/consumentenacties" onclick="window.open(this.href);return false;, is aangegeven dat opmerkingen / klachten ons voor 30 april moesten bereiken. Helaas komt uw opmerking na deze datum binnen waardoor wij helaas nu niets meer voor u kunnen betekenen.

Er op vertrouwende dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd verblijven wij.

X deelt ons mede een schrijven te hebben verstuurd naar aanleiding van voornoemd gegeven : Dit hebben wij echter nooit ontvangen.
X deelt ons mede ons te hebben gebeld : echter kunnen we via de provider aantonen dat zulks gesprek nooit heeft plaatsgevonden.

De vraag: kunnen we iets doen en loont dit nog de moeite ?

Alvast bedankt

[geen namen bedrijven op dit forum, gelieve de regels te lezen:Vandebos]

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mapleleiah

#2 , 05 jul 2011 15:57

Mag ik even vragen of de cashback geregeld wordt door X zelf of door een bedrijf dat hiervoor door X is aangenomen?

Enkele maanden geleden overkwam me hetzelfde. Een bepaald bedrijfje beloofde aan een reeks mensen cashback en liet de administratie uitvoeren door een extern bedrijf. Dit bedrijf weigerde vervolgens de cashback uit te voeren naar een aantal mensen, waaronder mezelfd. Dit bedrijf verwees naar het oorspronkelijke bedrijf en omgekeerd. Ik vermoed dus dat dat externe aangenomen bedrijf sjoemelt.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Denicio
Topic Starter

#3 , 08 jul 2011 14:33

betref inderdaad een marketing bedrijf.

is er iets tegen te doen ?

Reclame

mapleleiah

#4 , 10 jul 2011 23:03

Je kan de FOD Economie aanschrijven maar ik heb het toen niet gedaan omdat die dienst zich in nogal veel gevallen toch "onbevoegd" verklaart.

U kunt altijd nog eens het merk van het apparaat aanschrijven en uw verhaal doen. Aan het type camera te zien weet ik welk merk het is en 't is toch altijd een merk geweest dat service hoog in het vaandel houdt.

Lenny
"I can resist everything except temptation" (Oscar Wilde)

Terug naar “Consumenten Koop”