Sinds midden 2010 werd de electriciteit via mijn netbeheerder Y geleverd.
Ik heb als minder-valide recht op het sociale tarief ( sociale maximumprijs ).
In mei 2011 mocht ik vanwege Y de eindrekening ontvangen, factuur bestaande uit een deel met sociaal tarief en een deel zonder sociaal tarief.
(- ook aanrekeningen huur meters, distributiekosten..... )
Ik heb deze factuur meerdere keren geprotesteerd ( aangezien beschermde klanten en rechthebbenden sociaal tarief geen huur en distributiekosten moeten betalen )
Vandaag kreeg ik van Y het volgende antwoord per e-mail ;
Mevrouw, Mijnheer
Uw klacht/opmerking is door onze diensten behandeld.
U geniet bij ons het sociaal tarief . Dit is een voordeliger tarief dan het gebruikelijke standaardtarief . Dit wil echter niet zeggen dat u dan geen distributiekost , transportkost of meterhuur dient te betalen.
Iedere afnemer dient deze kosten te betalen ongeacht of nu sociaal tarief of standaardtarief van toepassing is .
Wij willen u nogmaals danken voor het doorgeven van uw klacht/opmerking.
Mocht u vragen of opmerkingen hebben betreffende de uitgevoerde oplossing, aarzel niet om contact met ons op te nemen via onderstaand telefoonnummer, met vermelding van ons kenmerk.
----------------------------------
Kunt u mij laten weten of dit wel correct is, want de sociale maximumprijs is toch een all-in prijs en heb dit nooit eerder meegemaakt met andere energieleveranciers.
Aangezien ze nu dreigen met mijn dossier door te geven bij de LAC, had ik graag dringend een antwoord ontvangen. Wanneer ik niet betaal gaan ze de stroom via de straat afsluiten en gaan ze alle kosten op mij verhalen. Ik ben nu wel bij X klant.... Sociale werkers zeggen dat dit bedrog is en alom bekende praktijken zijn van Y maar wil zou toch graag weten wat ik juridisch en financieel riskeer.
mvg
S
zie ook http://economie.fgov.be/nl/binaries/fol ... 108244.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.creg.be/nl/tarifparame3.html" onclick="window.open(this.href);return false;
[Geen namen bedrijven of personen op dit forum: Vandebos]