schade na verbeteringswerken

Etienne Nollet
Topic Starter

schade na verbeteringswerken

#1 , 07 jul 2011 16:16

Ik heb door een geregistreerd aannemer de muren van mijn huis laten herstellen, t.t.z. oude voegen eruit, zandstralen, nieuwe voegen erin en behandelen met een product tegen vocht.,Bij het beëindigen van de werken heb ik vastgesteld dat al mijn dubbel glas en het schilderwerk door het zandstralen beschadigd is. De aannemer zei dat hij zijn verzekeringsmaatschappij op de hoogte zou stellen. Nu moet ik hem zijn factuur voor de gedane werken nog betalen.
Heb ik het recht om te wachten met betalen tot het schadegeval naar voldoening geregeld is?.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantra

#2 , 10 jul 2011 11:58

neen dat hebt u niet omdat dit 2 verschillende zaken zijn. Als de verzekeringsmaatschappij op de hoogte is en het dossier is lopende dan wee tu dat u een
schade vergoeding zal krijgen. De betaling van de factuur is iets totaal anders dan het dossier bij de verzekeringsmaatschappij.
maar

De soep wordt nooit ..... enfin u kent het gezegde wel.

Betaal daarom in ieder geval al een billijke vergoeding voor de uitgevoerde werken. Want als de werken goed zijn uitgevoerd dan is er geen
reden om niet te betalen tenzij de schade zo enorm groot zou zijn dat die het factuurbedrag overschrijdt.
Als u niks betaald dan kan u worden betrokken in een geschil voor een rechtbank omdat u bv bonwillend zou zijn om de factuur te betalen.
Nu hangt één en ander ook beetje af van de positie van de aannemer. Staan zij dit toe dan moe tu zich geen zorgen maken maar ik zou mij
in ieder geval behoeden om éénzijdig te beslissen tot het niet betalen van de factuur.
Maar om u beter bij te staan zou u al eerst moeten op het forum zetten hoe groot de factuur is en sinds van wanneer de schilderwerken en het
dubbel glas zijn. Als u bijvoorbeeld dubbel glas hebt uit de jaren 80/90 of zo dan kan u de verzekeringsmaatschappijen kennende bijna nooit
rekenen op een volledige kosteloze vervanging. Idem dito schilderwerk. Als dat de laatste keer tien jaar geleden is gebeurt en zelfs regelmatig
onderhouden krijgt u veelal geen complete herschilder-beurt.
De compensatie van de verzekeringsmaatschappij houdt namelijk ook rekening met de waarde van het onderwerp van schade op het moment
zelf.
Mocht nu blijken dat de aannemer geen verzekering heeft zelfs dan zal u gebonden zijn aan het feit om overeen te komen wat de schade is ofwel tussen u beiden ofwel met een beslissing van een rechtbank. Maar éénzijdig kan u nooit iets beslissen. Dan pleegt u een inbreuk op het
"ongeschreven kontrakt" tussen u beiden.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”