scooter

mieke1983
Topic Starter

scooter

#1 , 03 jul 2011 11:16

Hallo
Ik heb bij een dealer een nieuwe scooter gekocht van 1300 euro, na nu juist een maand hem in mijn bezit te hebben, verliest die olie en rijdt die maar 20km per uur meer, wat niet normaal is,
Dus ik ga naar de dealer om te vragen wat het is, hij zal uitzoeken wat het probleem is voor die 20km maar voor die olie zegt die dat dat zijn probleem niet is maar van de fabriek van de scooter zelf,
Ik ben ontevreden over de service na aankoop,

wat zijn mijn opties, heb ik het recht om een andere te krijgen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone

#2 , 03 jul 2011 11:47

u heeft de scooter gekocht bij de 'dealer' en niet bij de fabrikant

bijgevolg is de 'dealer' verantwoordelijk voor de garantie

mieke1983
Topic Starter

#3 , 03 jul 2011 12:34

Ja maar als die zijn garantie niet wil geven,

Heb ik het recht om een andere te vragen ? dezelfde maar terug nieuwe gewoon

Reclame

Vandebos

#4 , 03 jul 2011 13:20

Als deze bij zijn voetstuk blijft contact opnemen met de fabrikant/hoofdverdeler van je type scooter en je probleem uit de doeken doen... Tegenwoordig wordt er gevochten voor een licentie om merk X te mogen verkopen, klachten bij de fabrikant is dus het laatste wat deze zich kan veroorloven.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 jul 2011 14:58

Dit is de regelgeving
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

roharro
Juridisch actief: Ja

#6 , 03 jul 2011 21:22

Zowel de verkoper als de fabrikant/invoerder met aangetekende brief in gebreke stellen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Terug naar “Consumenten Koop”