Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen en kunnen zeggen wat ik het best zou doen. Het zit zo:
(Rond eind februari)
Mijn voeding die ik bij Alternate bestelde is stuk, ik had hier nog een maand garantie op dus stuurde hem terug op voor vervanging of reparatie.
Een aantal dagen later kreeg ik melding dat de voeding was aangekomen.
10/03/2011
Weer een tijd later kreeg ik te horen dat de voeding inderdaad defect was maar omdat de voeding "End of life" is, en dus niet meer verkrijgbaar voor omruiling of dergelijke, moest deze werden opgestuurd naar de fabrikant voor verdere afhandeling van de garantie. Ze vermelde ook dat zo een 'RMA-traject' gemiddeld 8 tot een maximum van 10 weken in beslag kan nemen.
Tot op dit moment had ik er niet zoveel problemen mee, het zit gewoon even niet mee maar komt wel goed.
13/05/2011
10 weken later nog steeds niets gehoord van Alternate en besluit opnieuw eens een email te sturen om is te horen hoe het nu juist zit. Ik zit tenslotte al z'n 12 weken zonder voeding wat dus ook geen pc betekent. In mijn volgende mail vermeld ik dus dat ik 10 weken niets meer heb gehoord en me afvraag of de voeding nu gerepareerd is en of ik deze terug krijg opgestuurd. Of dat het mogelijk was de voeding om te wisselen met een soortgelijke voeding.
16/05/2011
Alternate antwoord mij hierop dat ze goed nieuws voor mij hebben en dat de fabrikant de voeding gaat omruilen en rechtstreeks terug gaat sturen naar Alternate zelf. Hierbij sluiten ze de 3de partij uit wat in de toekomst de RMA van de fabrikant een stuk vlotter zou moeten doen verlopen. Ze bieden hun excuses aan voor het ongemak en steken de schuld op de 3de partijen.
Tot hier aan toe ben ik nog altijd niet gefrustreerd en begrijp dat het een geregel kan zijn tussen de partijen eer dat alles overeengekomen is.
6/06/2011
Opnieuw 3 weken later stuur ik een mail naar Alternate met de vraag waar mijn voeding blijft. Ik meld hun dat ze mij hebben meegedeeld mij in te lichten wanneer ze over meer informatie beschikken, maar heb nog steeds niets ontvangen.
7/06/2011
Hierop zeggen ze nog niets vernomen te hebben van de fabrikant en dat de voeding mogelijk toch naar de leverancier is verstuurd. Dit is op dit moment giswerk zeggen ze.
Op dit moment dacht ik van, het komt allemaal wel uit. Het is nog school, examens binnenkort geen probleem binnen dan is mijn voeding er wel weer...
Niet dus..........
27/06/2011
Ik stuur opnieuw een mail waarin ik er hun op wijs dat we ondertussen al aan het dubbel van de maximum periode zitten van een RMA-traject en dat mijn geduld op raakt. Ik wijs ze er ook even op dat ze mij geen (tijdelijke) oplossing voorgesteld hebben. Ik vertel hun ook dat ik de voorbije maanden nog kon terug vallen op mijn school laptop maar dat deze laptop niet voldoet aan de eisen die mijn hobby's en bezigheden ivm informatica stellen. Ten laatste vraag ik dat ze begrip kunnen opbrengen en deze lastige zaak zo spoedig mogelijk kunnen afhandelen en dank hun bij voorbaat.
1/07/2011
De (ondertussen) afgelopen week nog niets gehoord van hun. Het is nu vakantie en zou toch wel heel graag terug aan mijn films, series, games en andere bestanden kunnen. Maar zolang ik geen andere voeding heb kan ik er niet aan. En zit ondertussen met de handen in het haar om het een beetje dramatisch uit te drukken. Maw ik ben het gewoon helemaal beu.
Nu is mijn vraag aan jullie, wat kan ik verder ondernemen of welke plichten moeten ofwel Alternate ofwel de fabrikant nakomen/naleven? Het kan toch niet zijn dat ik 4 maanden moet wachten op een voeding die ter reparatie is aangeboden onder de garantie periode? Of moet ik (NOG??) meer geduld uitoefenen?
PS:
Geld terugvragen is geen optie want dit bedrag zou belachelijk laag zijn aangezien de garantie bijna vervallen was.
En mijn excuses voor de kleuren, ik wilde het overzichtelijk houden. Alleszins een poging.