Weigering van opzegging abonnement

solo
Topic Starter

Weigering van opzegging abonnement

#1 , 21 jun 2011 12:42

2 jaar geleden heb ik een abonnement aangegaan bij voordelengids.eu. In mijn contract stond er dat als ik mijn contract wilde opzeggen ik drie maanden op voorhand een aangetekend schrijven moest verzenden. Dit deed ik dan ook.

Ondertussen verviel mijn contract en ik hoorde niets meer. Dit is nu 6 maanden geleden. Doordat er zoveel tijd verstreken was heb ik mijn bewijs van aangetekend schrijven weggesmeten.

Nu krijg ik een factuur van voordelengids om mijn abonnement te verlengen. Ik heb hiervoor mails gestuurd en getelefoneerd, beide bleven onbeantwoord. Ik kreeg een herinnering. Toen ben ik terug beginnen mailen en deze keer kreeg ik antwoord dat ze mijn brief niet hadden ontvangen. Na heel wat heen en weer gemail schreven ze dat ze mij toch uit het bestand gingen halen.

Gisteren kreeg ik echter terug een brief met de melding dat dit de laatste waarschuwing was en dat, indien ik niet betaal, er een deurwaarder zal ingeschakeld worden.

Ik weiger echter te betalen aangezien ik alles gedaan heb wat ik moest doen.

Heeft er iemand advies voor mij?

Hartelijk bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jun 2011 13:51

Houdt de post (sorry, B-Post) geen administratie bij van aangetekende zendingen? Misschien eens contacteren en zien of men u een nieuw ontvangstbewijs van die zending kan afdrukken? Ik heb er geen idee van of dit mogelijk is, maar moest dit zo zijn, is uw probleem meteen van de baan, aangezien je opnieuw een bewijs van het ontvangen van uw aangetekende zending hebt.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

solo
Topic Starter

#3 , 23 jun 2011 11:26

Ik ben bij de post langs geweest en daar zei men dat ze mij niet meer konden verder helpen. zonder het nummer kunnen ze niets doen.

Wel lieten ze mij weten dat de brief niet is teruggekeerd. Dus ze moeten het ontvangen hebben en hebben afgetekend.

Reclame

Gebruiker21

#4 , 23 jun 2011 11:38

Ik ben bij de post langs geweest en daar zei men dat ze mij niet meer konden verder helpen. zonder het nummer kunnen ze niets doen.

Wel lieten ze mij weten dat de brief niet is teruggekeerd. Dus ze moeten het ontvangen hebben en hebben afgetekend.
Heu... ze weten dat de brief niet is teruggekeerd, maar weten eigenlijk niet over welke brief het gaat, aangezien ze het nummer nodig hebben? Da's weer logica van de post, hoor...

In ieder geval, richt een nieuw AS aan de firma en vermeld daarin op een zakelijke manier de feiten:
1. Dat u via AS uw abonnement op een correcte manier opgezegd hebt op datum X en dat dit AS ook daadwerkelijk door hen ontvangen is (dat u het bewijs niet meer hebt, hoeft u even niet te vermelden ;-).
2. Dat u toch nog een factuur kreeg hierna.
3. Dat u op datum Y telefonisch contact opgenomen hebt om dit recht te zetten en dat u toen verzekerd werd dat het in orde gebracht ging worden.
4. Dat u nu nogmaals een herinnering krijgt voor een abonnement dat door u werd opgezegd.

Vraag vriendelijkd dat men u deze keer zoals beloofd schrappen uit hun bestand en dat men u schriftelijk op de hoogte brengt dat dit gebeurd is.

Veel kans dat het daarmee opgelost is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

jojan

#5 , 23 jun 2011 15:46

Nooit het bewijs van de post weggooien zolang het contract nog loopt - dit bewijs van de post kan eventueel een rechtsgeldig document worden!

Gebruiker21

#6 , 23 jun 2011 16:25

Nooit het bewijs van de post weggooien zolang het contract nog loopt - dit bewijs van de post kan eventueel een rechtsgeldig document worden!
Tja, ik kan de TS wel gebrijpen dat hij er na zes maand van uit gaat dat het in orde is, aangezien hij al die tijd niets meer gehoord heeft van het bedrijf. Maar inderdaad, had hij het bewijs nog gehad, was de zaak veel eenvoudiger geweest.

solo
Topic Starter

#7 , 24 jun 2011 12:43

Hartelijk bedankt voor de reacties, hopelijk zal het opgelost worden

Terug naar “Consumenten Koop”