koper wenst afstand te doen

stevenv
Topic Starter

koper wenst afstand te doen

#1 , 20 jun 2011 15:20

ik had een wagen te koop die nog moest gekeurd worden voor verkoop

nu de koper heeft een voorschot gegeven van 3000euro

nu het al enkele maanden aansleept om de auto door de keuring te krijgen wegens herstellingen wenst hij afstand te doen van de aankoop

is hij nu zijn voorschot kwijt ???

hij heeft mij een email gestuurd met erin dat hij afstand wenst te doen van de aankoop

wie weet raad

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 20 jun 2011 15:30

Op welke basis doet hij afstand?
Heeft hij u al eerder geconteerd betreffende het uitblijven van de keuring?

bartvdv

#3 , 20 jun 2011 15:55

Het zou maar al te makkelijk zijn om in dit geval het voorschot te mogen houden. Blijkbaar is er toch een en ander verkeerd met de wagen en raakt hij niet door de verplichte keuring voor verkoop; en blijft dat maar aanslepen. Dat lijkt mij toch een reden om de koop ongedaan te maken. Tenzij jij een concreet tegenvoorstel kan doen en alsnog de wagen levert.

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jun 2011 16:17

Koper heeft misschien dringend een wagen nodig, en gezien jij hem die niet tijdig kan leveren heeft hij mi het recht ergens anders te gaan. Je moet dan wel zijn voorschot terugbetalen.

stevenv
Topic Starter

#5 , 20 jun 2011 18:20

Op welke basis doet hij afstand?
Heeft hij u al eerder geconteerd betreffende het uitblijven van de keuring?

hij doet gewoon afstand omdat hij nog niet gekeurd is op de dag dat hij wou

het gaat hier om een oldtimer die hij in het verkeer wenst te brengen als dagelijks voertuig
de auto is 32jaar oud

stevenv
Topic Starter

#6 , 20 jun 2011 18:21

Het zou maar al te makkelijk zijn om in dit geval het voorschot te mogen houden. Blijkbaar is er toch een en ander verkeerd met de wagen en raakt hij niet door de verplichte keuring voor verkoop; en blijft dat maar aanslepen. Dat lijkt mij toch een reden om de koop ongedaan te maken. Tenzij jij een concreet tegenvoorstel kan doen en alsnog de wagen levert.

als oldtimer kan hij er zo door maar dat wenst de koper niet

bartvdv

#7 , 20 jun 2011 19:35

Dat is iets anders. Dus in principe kan hij morgen over de wagen beschikken, maar hij wil hem niet meer. Dan hangt het er vanaf wat jullie precies zijn overeengekomen. Uitvluchten zoeken in de zin van herstellingen die eerst moeten uitgevoerd worden die niet afgesproken waren, kunnen dan ook niet.

stevenv
Topic Starter

#8 , 20 jun 2011 22:28

Dat is iets anders. Dus in principe kan hij morgen over de wagen beschikken, maar hij wil hem niet meer. Dan hangt het er vanaf wat jullie precies zijn overeengekomen. Uitvluchten zoeken in de zin van herstellingen die eerst moeten uitgevoerd worden die niet afgesproken waren, kunnen dan ook niet.
al de herstellingen heb ik reeds betaald

dus daar zal het ook niet aan liggen

het duurde hem allemaal te lang

Franciscus

#9 , 20 jun 2011 22:39

Wat staat er in het kontrakt????

Gebruiker21

#10 , 21 jun 2011 09:35

Ik heb een flauw vermoeden dat er niet al te veel op papier staat?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

stevenv
Topic Starter

#11 , 21 jun 2011 18:53

Wat staat er in het kontrakt????
contract is gewoon een verkoopsovereenkomst tussen bijde particulieren

en er staat op dat het voertuig gekeurd word voor verkoop en geen leveringsdatum

Franciscus

#12 , 21 jun 2011 19:08

Dus datum en plaats enz
Verkoop dient gekeurd door verkoper+carpass ... om voerruig terug in verkeer te laten komen.
voor de rest gelden de standaard opzegwijzen dus aangetekend met een opzegtermijn indien niet geleverd wordt x tijd na datum contract.

stevenv
Topic Starter

#13 , 22 jun 2011 18:08

ja maar heb geen aangetekende brief gekregen

en welke periode spreken we dan na contract ???

bartvdv

#14 , 22 jun 2011 19:32

Vraag hem dan via e-mail of hij de koop wenst te ontbinden, ondanks het feit dat jij nog wel wil leveren.

Terug naar “Consumenten Koop”