garantie - recht op informatie - recht op vervangwagen

liesjepiesje
Topic Starter

garantie - recht op informatie - recht op vervangwagen

#1 , 20 jun 2011 22:14

mijn wagen is defect, ofwel aan de injectoren, ofwel aan de motor zelf. omdat ik nog garantie heb is hij naar de garage van aankoop (is een jonge tweedehandswagen). Over de garantie wordt niet gediscussieerd maar de wagen staat er al 2 weken en er is nog niet veel gebeurd. de injectoren zijn er na 1,5 week uitgehaald en opgestuurd om te reviseren. het kan ook iets anders zijn, dat zien ze pas als ze de injectoren terugzetten ... ik weet dus niet wanneer ik mijn auto terug mag verwachten. ondertusssen heb ik wel een vervangwagen gekregen met een batterij die soms werkt en soms niet. ik moet maar zorgen dat ik startkabels heb.

mijn vragen: Moet ik akkoord zijn met injectoren die gereviseerd zijn of heb ik recht op nieuwe?
Heb ik bij 1 jaar garantie ook recht op een vervangwagen (ook als dat niet op papier staat?) en moet dat geen fantsoenlijke zijn (oud is niet erg maar de batterij moet toch werken?)
Hoe lang mag zo een reparatie duren en heb ik geen recht om te weten tot wanneer ik zonder mijn eigen auto zit? Kan men niet gewoon in 1 onderzoek zien wat er aan de auto scheelt?

alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jun 2011 22:19

2de hands is zo wie zo maar zes maanden garantie en als het een firmawagen is is de wet zelfs niet van toepassing.
http://economie.fgov.be/nl/consument/Ga ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor de rest gelden de contractuele overeenkomsten ....dus lees uw contract na

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jun 2011 20:02

Waarom zou jij NIEUWE injectoren in een 2de handswagen willen? Dan zijn die injectoren toch ook 2de hands, en zal je dus waarschijnlijk nieuwe 2de hands injectoren terugkrijgen. :lol: .

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”