tweedehands zadel huren

Cas
Topic Starter

tweedehands zadel huren

#1 , 21 mei 2011 17:37

Voor mijn paard wil ik overgaan tot de aanschaf van een tweedehands zadel.
De zadelmaker bood mij aan om het zadel een maand te huren, zodat ik weloverwogen tot aanschaf over kan gaan.
Het huurbedrag is 80 euro voor een maand.
Is het dan gebruikelijk, dat dit bedrag van het aanschaf bedrag afgetrokken wordt, als ik tot aankoop over wil gaan?

Dank voor de reacties.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 mei 2011 19:34

Vraag je niet beter aan de verkoper zelf wat gebruikelijk of niet is.
Indien het wordt afgetrokken heb je hier totaal nutteloos een vraag gesteld waarvan je het antwoord al lang had kunnen weten. Pas als hij gezegd had dat diit niet gebruikelijk was, had je de vraag hier kunnen stellen. Zelf stel ik me de vraag of je niet beter geholpen zou worden op een of ander paardenforum. (als dat al bestaat)

xena

#3 , 22 mei 2011 08:22

Voor mijn paard wil ik overgaan tot de aanschaf van een tweedehands zadel.
De zadelmaker bood mij aan om het zadel een maand te huren, zodat ik weloverwogen tot aanschaf over kan gaan.
Het huurbedrag is 80 euro voor een maand.
Is het dan gebruikelijk, dat dit bedrag van het aanschaf bedrag afgetrokken wordt, als ik tot aankoop over wil gaan?
terechte vraag

maak een schriftelijke overeenkomst en zet er een beding in dat het huurbedrag in mindering wordt gebracht bij aankoop . maar als je niet te ver van een decathlon woont ga daar eens langs daar hebben ze testzadels en zijn zowat de goedkoopste en er is een ruime keuze

Reclame

xena

#4 , 22 mei 2011 08:32

Vraag je niet beter aan de verkoper zelf wat gebruikelijk of niet is.
gebruikelijk is dat een verkoper adviseert waaraan die het meeste verdiend

Cas
Topic Starter

#5 , 22 mei 2011 10:59

Dank voor de reacties.
Heb van tevoren al informatie opgevraagd, maar heb zaken gedaan met een assistent die hier geen duidelijkheid over kon verschaffen.
Verder krijg ik moeilijk telefonisch contact met de zadelmaker, vandaar de vraag op het forum.

Het blijft een lastig "geval" als er niets contractueel is vastgelegd, denk ik.

Veebee

#6 , 24 mei 2011 08:45

Even niet op de vraag antwoordend :)

Kleine bedenking, je spreekt over een tweedehands zadel, hoe oud? Type, merk enz
80 euro per maand, enkel aan huur is veel geld, zeker als je weet dat je al een nieuw zadel hebt voor 800 euro? Ok merk afhankelijk maar toch

Tweede bedenking, je rijdt nu paard. Eigen paard, manege-paard? Paardrijden kost inderdaad veel geld, maar een goed zadel is even belangrijk (rug, houding,...)
Informeer eens op bokt.be en kijk merk en type na en hoeveel dat tweedehandszadel eigenlijk nog waard is.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#7 , 24 mei 2011 13:55

Andere bedenking: speelt het een rol wat "gebruikelijk" is? Spreek gewoon af met de verkoper of het bedrag al dan niet van de prijs afgetrokken wordt, en als de verkoper hier niet mee akkoord gaat, dan denk ik niet dat daar veel kan aan gedaan worden, niet? Tenzij afzien van de koop (en de huur van het zadel).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Consumenten Koop”