Levering meubels X

Auroratje
Topic Starter

Levering meubels X

#1 , 09 mei 2011 22:46

Bij deze hebben we klachten voor postorderbedrijf X. Wij hebben inmiddels een brief geschreven en zullen deze morgen opsturen. In de brief staat dus alle klachten die we hebben:

10 mei 2011

Betreft: Klacht klantenservice en transport

Geachte heer, mevrouw

Bij deze wil ik u via deze brief mijn ongenoegen meedelen wat betreft uw klantenservice en transportservice. Na meerdere negatieve ervaringen te hebben meegemaakt wil graag even alle punten en klachten op papier neerzetten. Hopelijk kunnen wij samen naar een oplossing zoeken of kunt u mij mededelen wat u hieraan zult doen.

Ten eerste wil ik u mededelen dat ik begin april de volgende artikels heb besteld:

Artikelnr. Maat Kleur Omschrijving Prijs per stuk Bezorgdatum

Q639012 005 02 Shaggy tapijt - antraciet 189,00 Binnen 1 week
3794112 000 97 Salontafel 199,00 Direct leverbaar
4858234 555 07 Mod.A Ligopperv 599,00 4 tot 5 weken
Q519014 000 78 Dressoir 199,00 Binnen 2 weken
Q513862 000 78 TV-wandkast 399,00 Direct leverbaar
Q750355 000 19 Dressoir 329,00 6 tot 7 weken
Q768251 000 10 Hoekbank 499,00 langer dan 2 weken
vervangen door:
3746333 000 01 Bank 2.5 zit 349.00 6 tot 7 weken
Totale bestelling: € 2263.00

18 april 2011 heb ik u klantenservice gebeld om te vragen wanneer de meubels zouden binnenkomen omdat ik tot die dag geen enkele brief had gekregen met mogelijke leveringsdatum. Uw klantenservice vertelde mij toen dat het dressoir met artikelnummer Q519014 , de salontafel, de TV-wandkast en de tapijt zouden geleverd worden op Woensdag 27 april 2011.

Op 27 april heb ik ‘s morgens gebeld om te vragen naar het tijdstip van levering. Hierbij vertelde de klantenservice mij dat enkel de dressoir zou geleverd worden. De tapijt zou door een rechtstreekse leverancier bezorgd worden en de salontafel en TV-wandkast is niet vermeld op de levering van 27 april 2010. De klantenservice vertelde mij dat de salontafel en TV-wandkast op 20 april 2010 geleverd was en kon mij niet vertellen wanneer deze opnieuw zouden geleverd worden. Ik vind het onacceptabel dat u geen brief van leveringsdatum verzend, noch bericht dat u geleverd heeft en dat we bij levering niet thuis waren. Dit is mijn eerste klacht.

Op 29 april bel ik uw klantenservice op om na te vragen wanneer de rest van de meubels geleverd worden, geen data. TV-wandkast en salontafel zijn als ‘retour’ opgeschreven. De klantenservice heeft toen deze 2 artikelen terug besteld.

Op donderdag 5 mei kreeg ik de levering van het tapijt binnen door een leverancier uit Nederland, nadat ikzelf contact heb moeten nemen met uw externe leverancier. Hiervoor moet ik € 29.99 transportkosten betalen en €3.29 administratiekosten. Dit staat niet vermeld op uw website. Dat u leveranciers uit het buitenland aanneemt of gebruik maken van een buitenlandse service, is de beslissing van uw bedrijf. Waarom moet ik als klant dan uw transportkosten betalen terwijl dit nergens vermeld wordt? Bij andere meubelleveringen die rechtstreeks uit uw magazijn komen moet ik geen transportkosten betalen maar wel voor een externe transportservice. Dit is onacceptabel. Dit is mijn 2de klacht.

Uiteindelijk kreeg ik ondertussen ook een eerste!!! Brief van leveringsdatum voor de salontafel. Dit is gepland voor 9 mei. Ik bel de klantenservice op om te vragen of het een andere dag kan geleverd worden omdat ik die dag niet thuis ben vanwege een opleiding. De klantenservice deelt me mee dat dit niet mogelijk is en ik de salontafel moet annuleren en opnieuw bestellen voor een nieuwe leveringsdatum. Zo blijf ik aan de gang… Mijn vriend heeft dus vrij gevraagd om de levering in ontvangst te kunnen nemen.

9 mei bel ik ‘s morgens op om te vragen om hoe laat de levering komt, dat kon de klantenservice niet beantwoorden. De dame aan de telefoon kijkt het even na, maar na een 30-tal seconden hangt uw medewerker op. Dit vind ik klantonvriendelijk en totaal geen service… Dit is mijn 3de klacht.

Uiteindelijk belt mijn vriend later op en wordt een kleine tijd aan de lijn gehouden. Hij krijgt contact met uw klantenservice en deze heeft de mededeling dat de levering geannuleerd is omwille van schade. Ondertussen wordt er gewacht naar een levering die niet komt, mijn vriend heeft vrij gevraagd voor 1 dag. Dit is dus voor hem 1 vrije dag verloren omwille van uw slechte service. Wij worden niet eens op de hoogte gehouden, geen excuses naar ons toe, dit is dus ook mijn 4de klacht. De klantenservice verteld ons ook dat de TV-wandkast geleverd zal worden op 12 mei en het bed op 16 mei.

Ondertussen is het vandaag 10 mei. Ik heb tot nu toe voor 2 meubels een brief gekregen met datum van levering. Als u zomaar levert zonder de klanten op de hoogte te stellen zullen uw transportmedewerkers vaak voor een gesloten deur staan. Heeft u al eens gedacht aan de verloren benzineverbruik?

Verder krijgen wij geen brieven voor de andere meubels die nog geleverd zullen worden. Wij moeten telkens zelf bellen naar de klantenservice om te vragen wanneer er geleverd wordt. Ik neem aan dat dit een taak is van uw medewerkers en niet de onze. Als er problemen zijn met uw leveringen of er gebeurt een fout ergens kan ik dit goed begrijpen maar een enige sorry of excuses van uw medewerkers bij de klantenservice zou toch op zijn plaats horen maar daar krijgen we dus geen gehoor. Er wordt opgehangen of simpelweg met een klantonvriendelijke reactie gereageerd.

We zijn nu een maand later sinds we besteld hebben, we hebben tot nu toe maar 2 artikels ontvangen. Terwijl we ondertussen al alle meubels hadden moeten binnen krijgen op 2 artikels na omwille van een langere levertijd.

Wij hopen dat u onze klachten serieus in behandeling zullen nemen en hopen dan ook op enige excuses van uw bedrijf en een tegemoetkoming door korting op het totale factuur te plaatsen of een kortingsbon te geven van acceptabele waarde.

Wij hopen dat de verdere levering van de meubels dit keer correct en snel wordt afgehandeld en dat u gehoor geeft op onze klachten en tegemoetkoming.

Mochten wij geen gehoor krijgen of response op deze brief voor eind mei 2011, zullen wij verdere stappen ondernemen.

Graag ontvang ik spoedig een reactie van u.

Met vriendelijke groeten,

Naam Voornaam

Is dit een goeie klachtbrief en wat kan ik doen mocht X geen feedback geven?

mod JPV: Geen namen van bedrijven gebruiken AUB

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 09 mei 2011 23:39

Klacht indienen bij de economische inspectie om te beginnen...

Auroratje
Topic Starter

#3 , 09 mei 2011 23:44

Ok, ik heb dus nooit echt een klacht ingediend, maar als ik klacht indien bij economische inspectie, wat kan ik dan verwachten verder?

Reclame

Terug naar “Consumenten Koop”