Kast besteld

Ismail
Topic Starter

Re: Kast besteld

#16 , 06 apr 2011 20:40

Bedankt voor je informatie,als hij zaterdag niet komt zal ik aankloppen bij een vrederechter.
Als ik naar een vrederechter ga,is er bepaalde kosten aan verbonden? Bedrijf x is in Gent en ik woon in Lokeren naar welke vrederechter moet ik gaan?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#17 , 06 apr 2011 20:58

Een verzoening is gratis bij de vrederechter.
Wil je er een procedure starten, dan betaal je 35 € om de zaak op rol te schrijven (= vergoeding om het dossier te openen bij het vredegerecht. Win je de procedure, dan kan je dit bedrag terugvorderen van je tegenstrever.
Twijfel je aan de plaats van het vredegerecht, dan bel je gewoon naar de griffier. Hij zal je het antwoord geven of je naar Lokeren of naar Gent moet gaan. Ik vermoed dat dit Gent zal worden.
Reken erop dat je je 2 x moet verplaatsen naar het vredegerecht:
- 1 ste maal om op rol te laten schrijven
- 2 de maal om een verzoening te bekomen.
Meestal moeten beide partijen er nog een dagje verlof voor uittrekken. :(

Ismail
Topic Starter

#18 , 07 apr 2011 19:31

Bedrijf x heeft naar mijn weten geen personeel die Nederlands kan spreken,moet ik dan voor zijn tolk betalen?
Is hij verplicht volgens de wet om toch naar de vredegerecht te komen?
Kan ik iemand anders volmacht geven om al die dingen te doen in mijn plaats? vb mijn raadsman,vrouw,broer?

Ik loop op de feiten maar heb geen vertrouwen dat hij overmorgen komt leveren.
Alvast bedankt voor je tijd!

Reclame

Turaki

#19 , 07 apr 2011 20:24

Indien hij in Vlaanderen zijn diensten aanbied, is de voertaal Nederlands. Een tolk zal hij zelf moeten voorzien.
Hij hoeft niet op te dagen, en dit kan in uw voordeel werken mocht u er een zaak van willen maken.
Best wel zelf komen, kwestie van een goede indruk te maken op de rechter.

Ismail
Topic Starter

#20 , 07 apr 2011 20:34

Bedankt voor jullie duidelijke antwoorden.
Het is even afwachten of hij zaterdag komt opdagen,het is een principezaak geworden voor me.

Terug naar “Consumenten Koop”